Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

1 månad kvar till Take-Off

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

Men för kärlekens del är det 2 månader och 7 dagar kvar tills vi kommer hem igen. Gull-unge! Det är alltså 30 dagar kvar till jag och Tina drar iväg på våran 37 dagars långa semester i Indien. TRETTIO DAGAR, det är ingenting. Det är totalt 4 helger och 16 arbetsdagar kvar tills det bär av. Det börjar kittlas i magen nu och hjärtat slår ett extra varv när jag tänker på det.
 
Till helgen är jag ensam hemma, så då ska jag till en början shoppa lite grejer; så som koltabletter, plåster, öronproppar, alvedon, behändiga förpackningar av shampoo och tvål mm. Sen tänker jag provpacka också. Så det kommer ni säkert få höra mer om i helgen.
 
Hurra för mig, Tina och semester!

Kommentarer

  • Blackelf säger:

    Trettiosju dagar! Oj, jag skulle verkligen börja längta hem! Men vid alla gudar vad roligt. Ni kommer nog upptäcka en hel del roligt när ni är där! Kom ihåg att ta med imodium, resorb, våtservetter och desinfektionsmedel. Himla viktigt att inte insjukna i något när man väl är där. Se till att vaccinera er också. Och drick asmycket tonic ( mot malariamygg!)

    ;D

    Svar: Tonic? Hjälper det mot mygg?? Intressant! Min reskompis sa att man inte behöver vaccin eller piller mot malaria eftersom att det inte finns i dom delar vi ska till. Vilket jag är glad för eftersom att jag vill undvika så mycket vaccin som möjligt. Har tänkt på alla grejer du nämnde ovan... om jag blir sjuk kommer jag nog längta hem. Men de vill jag undvika.
    Ja det kommer verkligen bli jätte spännande för oss. Ny kultur, ny mat, nya folk, nya rutiner... ja nytt allt! =) Längtar som en galning! Kram kram
    Sabine J Ö

    2012-11-14 | 09:05:59
    Bloggadress: http://ladyinblack.blogg.se
  • Linn säger:

    Malariarisken är mindre, men jag försöker undvika myggen ändå, är skraj för denguefeber. Har klarat mig hittills :-)

    Min resa börjar också falla på plats så smått... Längtar! :-)

    Svar: Ohh fick du åka på semester... eller.... nu jobbar du ju så då behöver du inte få G från F-kassan va? Då är vi tre längtande Galningar i Blogg-världen. Du, jag och Tina. =)
    Vi tar med oss myggmedel, men kommer köpa där eftersom jag hört att vårat är för svagt för deras galna mygg. =) Va på apoteket idag för att shoppa lite Bra-Att-Ha grejer.
    Sabine J Ö

    2012-11-14 | 12:42:05
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Linn säger:

    Jag jobbar fortfarane bara 25 procent. Hur det ser ut i januari vet jag inte, men jag kan ju bara förutsätta att jag inte är uppe på heltid. Hemligheten verkar vara att trappa upp ganska sakta. Så jo, jag behöver fortfarande ett ok från F-kassan, men har pratat med dem muntligen och tror att det ska gå vägen. Väntar bara på att få hem pappret som säger det också!

    Myggmedel och långbyxor/långärmat på kvällarna är mitt tips.

    Svar: Men det är ju super bra att du börjar långsamt på jobbet och tror absolut att det är hastigheten att börja på. Man vill ju inte blir utmattad innan man ens börjat.
    OK, men sa dom att dom skulle skicka ett dokument. Eller skulle du fylla i en ansökan först?? Man vet ju all många saker kan ta tid och energi med statliga grejer. (menar inte att stressa dig). Hoppas Hoppas Hoppas! =)

    Myggmedel står på Tinas shopping lista! =)

    Kram kram
    Sabine J Ö

    2012-11-14 | 22:21:41
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Hurra hurra hurra för oss!

    Svar: Yeeeey!!! =) 27 dagar idag!
    Sabine J Ö

    2012-11-16 | 08:24:45
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se
  • Linn säger:

    Jo, först ska jag fylla i blankett, och sen ska jag få dokument tillbaka som säger att jag får åka. Förhoppningsvis :-) Men det gick ganska snabbt att få besked om Paris-resan, så jag hoppas på det bästa. Dock är det ju lite mer som står på spel nu...

    Svar: Hur menar du att mer står på spel? jag tänker att det är mindre pengar från F-kassan så då borde det var mindre som står på spel. =) Men jag vet inte. Är dom hårdare när man jobbar lite och kan då tycka att om du kan åka på semester så kan du jobba mer? (Även om det inte Make sense) Vi får hoppas att det är lika snabbt som innan Paris-resan. Kram kram på dig
    Sabine J Ö

    2012-11-16 | 22:53:27
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: