Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Borde SATS verkligen skämmas?!

Kategori: -Mina tankar & känslor

Jag bryr mej egentligen inte vad denna kvinna tycker om andra människor och vad hon tycker om deras former. Så länge mina medmänniskor är välmående och friska, så är jag glad.  (Vill ni läsa om hennes missnöje med utseendet på en reklammodell för träningsanläggningen SATS, kan ni läsa inlägget här). Men Katrin Zverkar vara... förvånad... över att tjejen i reklamen var nöjd med sin kropp. Som om man inte kan må bra med lite hull på kroppen. Katrin kan inte heller förstå hur man inte "behöver" vara smal för att må bra. Men jag antar att denna oförmåga att förstå andra människor har med hennes egna erfarenheter att göra, eller brist på erfarenheter.
 
Katrin's inlägg och många andras inlägg om hul,l får mig att tänka på något som jag läste för en tid sen om fettceller.  Det handlar om hur pH värdet kan påverka din vikt. Saken är den, att i vissa fall kan hull vara ett tecken på ett surt pH-värde, att kroppen inte kan eliminera syror och därför inte kan göra kroppen basisk. Kroppen skapar nämligen fettceller för att kunna lagra syror  någon annanstans än i dom vitala organen, så att organen inte kan skadas av syrorna. Immunförsvar, matsmältning, energiskapande och andra processer, fungerar mer effektivt om pH-värdet är basiskt. En diet som gör kroppen basisk är viktig för att undgå nybildningen av fettceller.
 
Tänk på den du!
 
 

Kommentarer

  • Linn säger:

    Jag förstår verkligen inte vad som driver människor att göra den sortens uttalande som hon gjorde. Det klart, uppmärksamhet får hon ju...

    Svar: Jo men jag tänkte på det. I hennes fall ger säkert uppmärksamhet henne pengar. Ju mer uppmärksamhet desto mer pengar. Men trist att det ska gå ut över andra. Kram kram och trevlig helg på dig.
    Sabine J Ö

    2012-11-09 | 08:25:45
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Piccolacasa säger:

    Läste detta inlägget om det hela och jag tyckte att det var så himla fint. http://coltingblogg.com/2012/11/07/alska-din-kropp-oavsett-vad-katrin-zytomierska-tycker/
    SV: Jag leder pass på tisdagar och lördagar.
    Kram!!

    Svar: Tack för länken till artikeln. Den är verkligen jätte bra, det är ju så som vi alla borde se på det hela. Man ska bara bry sig om din egen kropp och vara lycklig för den. Sanningen, enligt mig, är att dom som inte tycker om mig för den jag är, förtjänar inte min tid och energi. Varför ska jag bry sig om om någon som tycker jag är för tjock eller för smal och inte kan gilla mig ändå.
    Spännande med pass och bra att det bli regelbundet. Så att du får användning av din talang. =) Och träning då så klart (för din egen skull, på tala om ovan) ;-)

    Kram kram
    Sabine J Ö

    2012-11-10 | 22:26:50
    Bloggadress: http://www.piccolacasa.wordpress.com
  • Angi säger:

    Jätte bra inlägg!
    Orkar inte läsa dessa utseendefixerade blogginlägg hit och dit längre - man blir så trött på dem, katrin är ju inte den enda tyvärr. Kändes så bra att läsa ett inlägg med fakta i denna debatt!

    Svar: Tack! Och glad att du gillar inlägget. Det kan bli mycket såna inlägg med massor av åsikter om vad som är rätt och fel. (Ibland blir det för mycket) . Därför tänkte jag att lite fakta behövdes. =)
    Sabine J Ö

    2012-11-11 | 18:44:13
    Bloggadress: http://naturligbebis.se

Kommentera inlägget här: