Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Provpackning inför Indien

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

I fredags när jag kom hem från jobbet så började jag aftonen med en super god äggröra och en skål äpelmos som jag tog fram från frysen. Äggröran var en av dom godast jag gjort på länge och tror att den blev så god tack vare osten som gjode den lite fettare.
I äggröran hade jag
2 st ägg
1 näve spenat
En bunt solrosskott
1/2 komat
1/3 paprika
3-4 msk riven hushållsost
2 cm chili
Salt & peppar.
 
 
Sen hällde jag upp ett glas rött vin och började provpacka, förberede diabetes-kit som min rese kompis ska bära (ska ha med mig dubbelt av allt) och skrev en ny to-do lista. Min plan var att packa halva väskan så att jag kan köpa nya spännande grejer när vi väl kommit till Indien. Därför packade jag väskan med så stora kläder som möjligt för att se hur mycket utrymme det blir kvar efter det, men jag kunde inte ens packa ner allt innan väskan var full. Efter några samtal till min resekompis bestämmde jag mig för att göra det på riktigt! Så jag valde alla kläder jag vill ha med mig, packade necessären, tog bort ett badlakan från dom planerade två och packade mediciner. Resultat: En full väska, men två liter utrymme kvar ungefär. Så... jag behöver verkligen tänka om. Det som tar mest plats är egentligen diabetes grejer och andra mediciner, necessären, sovsäcken, skor och en toa-rulle. Vi får hoppas att Tina lyckas bättre med sin packning. =) Idag är det 25 dagar kvar till avgång och nu känner jag mer och mer hur det kittlas i magen. Spännande!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Annie - Livet med drinkar både morogn och kväll. säger:

    Sv: Tack så mycket för tipset! Sitter just nu med ett glas vatten och försöker få i mig det. Svårt när man är van vid att leva på ett speciellt sätt och man har gjort det hela livet. Hade problem med vätskan redan sen liten. Aja, bara att bita ihop och försöka få ner det! Trevlig söndag!

    Svar: Varför har du problem med vatten, tycker du det är äckligt? Lite citronsaft /limesaft kanske hade funkat i så fall. Jag vet, är man van vid något och ett sätt man levt på i hela sitt liv så blir det svårt att ändra det. Men om man får ett tecken på att förändring bör göras så borde man bara göra det. =)
    Sabine J Ö

    2012-11-18 | 13:56:20
    Bloggadress: http://fitlinelife.blogg.se
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Jag va aslycklig hela kvällen, så jävla bra fest! Hemmafester är bäst! Lite mindre lycklig idag - eller nä, jag är lycklig idag med, bakfull men glad. I veckan måste jag också testa att packa mina prylar och se vad jag skiljas ifrån. Har ni varit och sett sista twilight än, jag såg den i veckan, hur bra som helst, tack för att ni omvände mina inskränkta värderingar om filmerna haha.

    Grann-fest lät ju skoj! Våra grannar däremot hade nog en mindre trevlig kväll haha.

    Svar: Ring mig när du packar/packat! Jag vill höra hur det går för dig! Jag trodde verkligen att jag skulle vara grym på att packa.
    Nä vi har inte sett den sista filmen ännu, men tänkte koll på den då vi ska fira Lilla-Julafton. =) Men Viktor har inte gått med på det ännu! =)

    Nä kan tänka mig att era grannar inte hade lika kul som mina. =) Men var det inte en döv tant som bodde under er i alla fall? Eller hade hon flyttat! Vad tyckte kärleken om din present då? Happy Happy? Kram kram
    Sabine J Ö

    2012-11-18 | 22:02:46
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se

Kommentera inlägget här: