Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Harmoni-Expo i sällskap av Mamz.

Kategori: -TV/Böcker/Tidning/Föreläsningar

I söndags åkte jag och mamma på Harmoni-expo i Solna Hallen där det var föreläsningar, work-shops, försäljning av olika hälso-produkter och prova-på behandlingar.
 
Jag och mamma började med en föreläsning kring Inka energier och dom olika nivåern. Det var väldigt intressant även om det inte direkt är ett ämne jag har passion för. Mamma berättade att enligt legenden så har alla inka barn födelsemärken precis på svanskotan och då ska man vara ett mycket speciellt barn. Jaha, sa jag. Då sa mamma, men det har ju du...så du är speciel enligt inka legenden. "Ja just ja, det har jag ju" sa jag! =)
 
Sen promenerade vi runt i lokalerna lite innan mamma bestämde sig för en koppning behandling. Vilket är när man har varma (tror jag) glasskålar som suger sig fast på huden. Mamma fick sina skålar på ryggen, jag måste säga att  det såg ut att göra ont, men mamma tyckte det var jätte skönt.
Medan mamma låg och njöt i 20 minuter för 100kr hos Kista Akupunkturen(www.kistaakupunktur.se) valde jag en "Diagnos" i samma bås. En diagnos måste göras innan man kan behandlas med akupunktur, genom att känna pulsen på tre olika ställen på varje handled. Jag har läst mycker om det här i mina studier kring Kinesisk medicin och akupunktur så det var jätte kul att se hur enkelt dom kan känna var problemen sitter och därför var nålar måste sättas. Jag gjorde endast själva diagnosen för 50 kr och inte akupunktur-delen med nålar. Enligt kvinnan som gjorde diagnosen är jag stressad (ja), har en allergi (nja...diabetes är inte en allergi), uppblåst mage (ja ibland) och min lever och mjälte samarbetar inte som dom borde. Hon tyckte jag skulle lägga mig tidigare på kvällarna så dom tvp organen skulle få tid till kommunikation. Spännande!
 
 
Sen gick vi på en sians, där en kille vid namnet Pehr Trollsveden lede siansen och han ska tydligen också vara med ett programpå måndagar, om dom döda, på kanal 7. Min mamma tyckte han var riktigt bra, men jag tyckte att hans tillvägagångsätt inte passade min personlighet. Jag har varit på sians tidigare, som jag tyckte var betydligt bättre, men jag tror det har väldigt mycket med kemi att göra. Vissa människor passar inte, förstår inte eller tål inte andra människor helt enkelt.
 
Jag köpte Bipollen och Chlorella från ett företag som heter Go for Life. (www.goforlifestore.se), dom säljer Ekologisk superfood och Raw food enligt deras visitkort. Har hört mycket gott om Bipollen så jag vill testa detta. Chlorella innehåller mycket klorofyll vilket är hälsosamt.
 
Sen tänkte jag gå på en Shaman Healing hos Gaia Life (www.gaialife.se)  som jag hört om från, jag tror om jag inte minns fel(?), Linn och hennes blogg Lyckoland. Men jag och mor var helt slut efter flera timmar på mässan så vi bestämde oss för att åka hem till mig där min kärlek lagade middag till oss. Lasagen och sallad. Mamma tyckte det var så gott så hon fick med sig en lunch-låda med sig hem.
 
 

Kommentarer

  • Linn säger:

    Det stämmer bra, jag har varit på deras café: http://lyckoland.blogg.se/2012/july/cafe-gaia.html

    Dock inte prövat healingen, men såg en pågående seans lite på håll.

    Vilket rolig mässa ni verkar ha varit på. Mycket spännande. Man behöver ju inte tro på eller hålla med om allt, men det är intressanta saker att diskutera och upptäcka.

    Kram

    Svar: Ägarna av stället verkade verkligen jätte mysiga.... och han var super harmonisk. Ditt hade jag velat åka på retreat... men man får ta en sak i taget helt enkelt. Har andra äventyr att planera. Kvinnan som fick healingen hamnade i trans, om jag förstod det hela rätt på avstånd. Verkligen jätte spännande!
    Verkligen roligt och spännande att upptäcka nya behandlingsmetoder och höra om saker man tidigare inte hört. Som med Inka energierna till exempel.

    Kram kram
    Sabine J Ö

    2012-10-31 | 18:55:05
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • M säger:

    Jösses vad ni hann med mycket. Får man inte stora blåmärken/sugmärken av koppning? Eller har de förfinat den tekniken så att man inte får det längre kanske? Annars kan det ju vara väldigt speciellt att gå omkring med stora röda cirklar på ryggen.

    Och det med akupunktur låter jättespännande. Jag har bara varit på västerländsk akupunktur hos naprapat och sjukgymnast.. Men jag har en känsla av att kinesisk akupunktur är något helt annat.

    Svar: Jag frågade inte mamma om det blev blåmärken, men jag skulle inte bli förvånad om det blir det. Eller sugmärken i alla fall. =)
    Kinesisk medicin är med nålar, men det hade du inte provat alltså. Akupressur är när man använder fingrarna och trycker på vissa ställen istället för att sätta nålar på samma ställe. En rätt häftig behandling. Kram
    Sabine J Ö

    2012-10-31 | 22:47:49
    Bloggadress: http://amadangel.blogg.se
  • M säger:

    Jodå, jag får akupunktur av min naprapat vid alla behandlingar, men det är bara rakt in i knutorna jag har i ryggen för att få igång energin och blodcirkulationen. Men det skulle vara spännande att gå till någon som kände på pulsen och utifrån det visste vad jag behövde, hur organen mådde inuti. För det kan inte min naprapat.. =]

    Svar: Ok då förstår jag! =) Ja, men håller med. Behandling utefter puls! Kram
    Sabine J Ö

    2012-11-02 | 22:52:35
    Bloggadress: http://amadangel.blogg.se

Kommentera inlägget här: