Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Majskolvar

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

 
 
 
Hej Hej,
 
Idag fick jag leverans av min Ekolåda med några extra tillbehör. Tillbehören var musli, nötbar och rödbetor. Medan det i lådan låg morot, gullök, palsternacka, bondböna, majskolvar som jag aldrig tillagat, savoykål som jag älskar, banan, mango och äpplen. Alltid lika kul att se vad man har att laga mat med den närmaste veckan.
 
Men majskolvar... det har jag aldrig tillagat, någon som vet hur man gör och hur man äter det. Ärligt talat tror jag inte jag tycker om majskolvar, eftersom att jag inte tycker om majs på burk. Men ge mig ditt bästa recept och jag ska prova Har två kolvar att prova mig fram med. =)
 
Tackar på förhand.
 
Kram kram
 
 
 
 

Kommentarer

  • fia säger:

    Majs är väl kanske inte toppenmat..
    jag förkokar majskolvar och sen grillar, med smör och vitlökssmör.
    kramelikram
    Fia

    Svar: hur länge ska man koka dom? =) Vitlök är ju mumsigt... jag har hittat en del varierande recept på majsen. Ska bli spännande att prova något nytt. Kram
    Sabine J Ö

    2012-10-02 | 21:52:40
    Bloggadress: http://www.fianathome.blogspot.com
  • Piccolacasa säger:

    Så härlig låda! Koka dem och ät mes mör och salt. Jag äääälskar det! kram

  • Piccolacasa säger:

    MED smör, inte messmör :)

    Svar: Hhi... mes smör hade varit för jävligt... om jag får säga det själv! =) Men smör och salt rekommenderar alla, så det kommer det absolut bli. Sen fick jag tips på en chili-kolv som jag också tänkte prova. Kram kram
    Sabine J Ö


Kommentera inlägget här: