Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Pluggdag med CNS

Kategori: -Pluggdagar

Hej Hej,
 
Idag har jag pluggat centralanervsystemet och det har gått hyfsat bra, jag har tyvärr inte haft en sån där jätte bra dag med massa koncentration. Snarare att jag har behövt läsa om saker flera gånger för att förstå och komma ihåg. Men men, man kan inte vara på topp alla dagar. Dessutom har jag idag kollat på föreäsningen för denna del, nr 16, så att jag vet vad jag ska lära mig denna gång. Förra veckan skickade jag ju in uppsatserna för del 15. Känns spännande att få börja med "supplementation" i denna del av kursen. Intressant som vanligt! Bland annat ska jag läsa om nervsystemet, näringsämnen för immunförsvaret, mer om sura och basiska ämnen och phytonutrients (super små, viktiga ämnen), men det häftet läste jag i badet häromdagen. Det jag tycker verkar intressantast är immunförsvaret och dom ämnen som stödjer systemet.
 
Också har jag valt ut lite pluggmaterial till tågresan på fredagen då jag åker till min mormor. Så plugget för fredag och söndag får balansera upp veckans studier. Det blir bara handböcker som jag kommer läsa, tar alltså inte med mig några uppgifter där jag ska skriva. Så länge väntar jag på reply från mina "försökskaniner".
 
Gjorde nya sallader idag till lunch, men det kommer i ett inlägg vid senaste tillfälle.

Kommentarer

  • elinelinelin säger:

    Vad pluggar du för något?:)

    Svar: En kurs i Kostrådgivning med en touch av alternativ medicin, på individ nivå. Som i att alla människor inte mår bra av samma mat, så som kostcirkeln inte passar alla människor. Riktigt intressant och kul!!
    Sabine J Ö

    2012-10-03 | 17:54:35
    Bloggadress: http://beriz.blogg.se

Kommentera inlägget här: