Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Tecken på hösten

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

 
Nu tycker jag att man kan säga att hösten är här, löven ligger på marken i alla regnbågens färgen samtidigt som jag har börja med halsduk, vantar och hatt.
 
Men ett annat sättet jag (och mina kollegor) ser att hösten är här, är genom att det för en gång skull känns OK att inte göra något. Det är den tiden där man inte har någon tidspress, tiden används för att mysa och man "går i ide" för att samla krafter och energi. Det är den tiden då man kan njuta av den där boken som man hela sommaren har velat läsa men hela tiden skjutit upp. Jag äter inte lika mycket kall mat, så som sallader, utan istället soppor som värmer från magsäcken, själen och utåt. Underbart!
 
Men sen på samma gång tittar jag i kalendern och ser att man har flera olika event att gå på och människor att träffa som man inte träffade i somras. Men att umgås med folk man älskar och göra saker man älskar, med ett visst lugn, är att samla krafter för mig. Denna höst kommer jag troligtvis inte få någon "mörker-depression" eftersom att jag känner mig upprymdheten inför Indien resan. Ska bli underbart skönt att fly bort från kylan till värmen, från mörker till solstrålar, till massor av nya intryck, skratt och upplevelser.
 
Hur tycker det du känns att det är höst? Ska du göra något speciellt denna höst för att samla kraft?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: