Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Blogs I love

Kategori: -Allmänt, Gästbloggare, Hjälp, Q & A

 
 
Hej Hej,
 
Jag fick en fantastisk utmärkelse från en av mina favorit bloggare som jag följer, diskuterar med och tittar in hos för att bli lugn. Utmärkelsen fick jag av Linn med sin underbara blogg- lyckoland.blogg.se. (Kika in genom att klicka här)
 
Utmaningen är att berätta om fem av sina favorit blogger som man läser och följer, så förutom Linn's blogg är fem av dom följande:
 
Har en underbar blogg med underbar konst, (jag stolt är ägarinna av två av hennes tavlor än så länge). Hon har även en blogg om mode och mer personliga inlägg om hennes äventyr i livet.  
 
Denna blogg hittade jag till för några månader sen efter att jag surfade på nätet efter indisk matlagning och är glad att jag hamnade hos Amy. Hon har så många spännande och ovanliga recept, både Indiskt och annat. En mycket bra blogg för den som vill hitta ett nytt recept till alla dagens måltider.
 
På Angelicas blogg hittar du mängder av bra tips och trix för att göra vardagen lite mer ekologisk, enkla och nödvändiga tips för alla smaker. Psst... och hon blev nyligen Borås Miljöhjälte 2012.
 
En blogg om hälsa med barn i centrum, om produkter till barn, mat till barn, graviditeten, en del om förlossningar och om onaturliga och farliga ämnen som vi och våra barn utsätts för. Man lär sig alltid något nytt hos Angelica.
 
Snarare en hemsida än en blogg, men den uppdateras ofta och där finns mycket bra info kring detox, sjukdomar, kostprogram, olika mineraler & vitaminer och många andra ämnen. Bra sida med tips!
 
 
Reglerna för utmärkelsen är
  1. Tacka bloggaren som gett dig utmärkelsen och lägg ut länken till den som gav dig den
  2. Ge utmärkelsen vidare till fem favoritbloggar och berätta det för dem med en kommentar
  3. Kopiera post it-lappen och sätt den på din blogg

Kommentarer

  • Linn säger:

    Tack för dina fina ord om min blogg! Jag tycker det är så roligt att vi hittat till varandra - att jag hittat till dig - har mycket glädje av våra diskussioner och samtal och av dina inlägg på din blogg.

    Kram!

    Svar: Ja, men jag håller absolut med, mycket roligt och intressant med våra diskussioner och allt det vi lär oss från varandra.. Hur hittade du till mig förresten? Jag minns inte vem som tog "första steget"! ;-)
    Sabine J Ö

    2012-09-18 | 19:22:00
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Amy's piece of cake säger:

    Åh tack för awarden, blir jätteglad för den ska du veta :)

    Svar: Du är ju en Favorit! =)
    Sabine J Ö

    2012-09-18 | 19:49:46
    Bloggadress: http://amyspieceofcake.blogspot.se/
  • Ekomorsan säger:

    Åh tack fina du för att just jag fick utmärkelsen! Du gjorde min dag!

    Kram

    Svar: Varsågod! =) Glad jag blir att du blev glad! Det sprider sig! Kram kram
    Sabine J Ö

    2012-09-18 | 21:29:36
    Bloggadress: http://www.ekomorsan.com
  • Linn säger:

    Jag har för mig, men minns inte säkert, att det var du som först kommenterade ett av mina inlägg om dagdrömmar... http://lyckoland.blogg.se/2010/november/lat-drommarna-flyga-fritt.html

    För övrigt är det mycket i det inlägget som jag ser helt annorlunda på nu, när jag är full av mindfulness- och här och nu-inspiration :-)

    Svar: Jo, det kan nog stämma att det var jag som hittade dig. =) men vilken åsikt är det som du tycker har förändrats sen du skrev det inlägget? Det där med framgång och att det är bra att dagdrömma/visualisera framgången tror jag absolut på. Det är liksom vägen till framgång som är hela arbetet tror jag och dagdrömma/fantisera om det är ett bra steg. Men vad är skillnaden på dagdröm och planera sin framgång egentligen? Finns det en gräns?!
    Sabine J Ö

    2012-09-18 | 21:44:57
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Grymma du!

    2012-09-19 | 11:20:58
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se
  • Linn säger:

    Ja, det är kanske mest att jag kommit till insikt att mitt dagdrömmeri lite för ofta varit ett sätt att fly undan vardagen och verkligheten. Jag tror fortfarande på drömmarnas kraft, men mer och mer på att hitta lyckan som faktiskt finns precis där jag står i dag.

    2012-09-22 | 15:18:07
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Angelica säger:

    Tack för tipsen, alltid kul när bloggare man följer visar vart dom får sin inspiration ifrån!

    Svar: Så lite så! Kul att dela med mig, av dom andra fyra! Kram kram
    Sabine J Ö

    2012-09-25 | 10:07:26
    Bloggadress: http://naturligbebis.se

Kommentera inlägget här: