Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Den första detox-dagen

Kategori: -Detox/Rening

Först dagen av mina detox dagar har gått bra, eftersom att det är så pass lite fett man äter så har jag ätit mer för att bli mätt, men det känns bra än så länge ändå. Inge symptom av reningen ännu, men symptom jag stött på tidigare vid en detox är trötthet, huvudvärk, okoncentration och humörsvängningar!
 
Till frukosten blev det en smoothie med grönsaker och äpplen. Det blev mer krämigt och godare än jag trodde, men ändå inte super gott. Till smoothien blev det en halv avokado och ett halv äpple.
 
Grönsaks smoothie:
En näve spenat
Några bitar kokt broccoli
1 tsk spirulina
1 halv avokado
1 1/2 äpple
 
 
Till lunch blev det hemmagjord salsa, zucchini sallad och kokt fisk. Till efterrätt var det hemmegjord och nygjord äppelmos med mandelmjölk. Detta kommer det att bli till lunch imorgon också!
 
 
 Under dagen har det blivit en hel del vatten, linfröte, frukt och nötter. Till kvällsmat gjordejag en soppa med bönor. Den ser inte så god ut, men det var super god. Det blev 3 portioner, så nu har jag till middag imorgon efter yogan.
 
1 cm ingefära
2 cm chili
4 cm purjolök
1/2 huvud blomkål
1/3 broccoli
1/4 rödkål
Gurkmeja, salt och peppar
 
 
 

Kommentarer

  • Piccolacasa säger:

    Salsan såg jättefin ut! Yammie! Tack för gratulationer, det var förra måndagen. Börjar vänja mig nu ;) kram!

    2012-09-23 | 20:39:25
    Bloggadress: http://www.piccolacasa.wordpress.com
  • Sara säger:

    Ramlade in här och föll för dina fina bilder! För mig är det viktigt att äta bra mat och för mig innebär det ren mat inga tillsatser. Men jag imponeras av dig - tror att jag skulle falla rätt snabbt pga hunger!!

    Svar: Hej, Det var bara hungerna på första dagen som var värst... den avtar sen. Sen var huvudvärken den andra dagen jobbig, men den försvann med vatten och yoga. =) Man blir också rätt motiverad av att få bevisa för sig själv att man kan undervika mjölkprodukter, kaffe, friterad och stekt mat samt kött. Tack, för att du gillar mina bilder. =)
    Sabine J Ö

    2012-09-23 | 22:12:54
    Bloggadress: http://www.enhagsvagen27.blogspot.com
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Inser att jag borde skaffa mig en mixer. Fast det är tur att pressbyrån säljer detox-smoothies haha. Köpte en med äpple och kiwi som ska testat vid lunch.

    Svar: Men Tina... äger du ingen mixer! Bara att springa till butiken och inhandla. Det är det som behövs mest i köket nästan... men använde inte du förresten din kaffe-kvarn?? Kram kram PS: Du är på blogg.se första sida... men dom skrev att du heter Frida.
    Sabine J Ö

    2012-09-24 | 09:50:23
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se
  • elin säger:

    gott det såg ut med fisken ;)

    Svar: Tack, det blev super gott! Fisken passade speciellt till salsan som innehöll massa vitlök.Mumsigt, men man luktar! =)
    Sabine J Ö

    2012-09-25 | 19:37:52
    Bloggadress: http://www.beriz.blogg.se

Kommentera inlägget här: