Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Detox dag 2 & 3/4.

Kategori: -Detox/Rening

Hej Hej,
 
På dag nr två av detoxen så hade jag värdens huvudvärk och var super trött. Men jag fortsatte att hålla mig till "schemat". Till frukost tog jag med mig en fruktsallad till jobbet med kiwi, apelsin, vindruvor, nötter, kokoskross och hemmagjord mandelmjölk. Till lunch blev det söndagenslunch; kokt fisk, salsa och zucchini sallad. Verkligen super gott! Till mellis innan yogan blev det äppelmos (egen-gjord) och en bönsallad med persilja. Men innan yogan gick jag för en power-nap i vilorummet på jobbet. Efter det var huvudvärken borta, men tröttheten satt i. Efter yogan däremot, då var tröttheten också som bortblåst. Vatten och yoga tar bort min huvudvärk och trötthet.
På kvällen blev det bovetegröt med äppelmos och blåbär. Som jag nämnde tidigare skulle jag försöka undvika alla kolhydrater under min detox, men skulle äta boveteflingor om jag känner att det behövs. Efter mitt yogapasset var det kolhydrater min kropp behövde. Jag viill ju inte riskeera ett stort blodsockerfall under natten. Bovete är glutenfritt och kan därför enklare hanteras av kroppen.
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Tredje dagen av detoxen åt jag bovetegröt till frukost, och på lunchen åt jag på företags-restaurangen. Det blev kokt fisk och massor av sallad från salladsbaren inklusive två olika bönsröror. Till middag gjorde jag en fisksoppa för mig och kärleken. Till en början var smaken inte så rik, men sen när jag la i fänkålen blev det super gott och mer smakrikt. Idag har jag mått mycket bättre om man jämför med igår. Ingen trötthet, ingen hunger men däremot lite huvudvärk som jag fått bort med mer vatten.
 
Ingredienser för fisksoppan:
Vit fisk
Lax
Tomater
Purjolök
Gullök
Champinjoner
Röd paprika
Vitlök
Chili
Salt & peppar, timjan, kummin och fänkålfrön.
 
Kvällen kommer senare att avslutas med en skål hemmagjord äppelmos, men bara äpplen, inget socker.
 

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Heja heja, jag har ännu inte kännt av några symptom - men så ligger jag ju en dag efter också. Håller på att laga grön-detox-middag nu, broccoli, ärtor + spenat - och citronsaft som dressing. Enkelt - nyttigt & gott!

    Svar: Jo det förstås... symptomen behöver inte komma samma dag på alla, så kan dom vara olika och med olika styrkor. Du får berätta om du känner något! Broccolisoppa låter gott och nyttigt. Jag har börjat längta och drömma efter smaker och produkter.... som ost! Ost i alla dess former! Och lakris! MMMmmmm Kram kram
    Sabine J Ö

    2012-09-25 | 19:57:14
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se

Kommentera inlägget här: