Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Yogakurs

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

Nu har jag och min kärlek börjat med Yoga för nybörjare varje måndag. Förra veckan var första gången där instruktören förklarade mycket om vad vi ska göra, hur vi arbetar och vilka våra mål är genom kursens gång. Han sa att han inte tänker visa några övningar, visst finns undantag, eftersom att han tror att man blir stressad av att försöka se vad som ska göras, utan istället ska man då lyssna på hand röst för vägledning. Detta uppfattade jag som väldigt positivt. Efter varje lektion får man också en eller två uppgifter/läxor som han tycker att man ska prova hemma, så dessa har jag och kärleken tränat på under den senaste veckan (andningsövningar).

Vi gjorde förra veckan en hel del övningar som jag aldrig sett eller hört talas om, så nu ser jag verkligen fram emot mer nya övningar som vi kommer lära oss varje vecka. Kärleken tyckte det var riktigt kul och skönt också, dessutom var det extra bra (enligt min uppfattning) att det var en andra kille som var med också, så att kärleken inte behövde känna sig utanför bland alla tjejer. Så måndagarna framöver kommer jag vara på Yoga, för inre frid, avslappning, bli starkare och mer smidighet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: