Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

2-in-1-soppa

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

Häromdagen gjorde jag en av mina enklaste soppar- tomat soppa. Man grillar/rostar tomaterna i ugnen tillsammans med kryddorna, tills tomaterna har blivit supermjuka och fått lite färg. Denna gång valde jag att ha linser och blomkål i soppar också (extra tillbehören varierar varje gång). Samtidigt som tomaterna stod i ugnen kokade jag linser och blomkål i en kastrull. När allt är klart mixar man allt med stavmixer och serverar. Voila!
 
4 stora tomater
1 scharlottenlök
2 vitlöksklyftor
Rosmarin
Timjan
Några cm chili
Salt & peppar
 
Röda linser
1/4 huvud blomkål
 
 
Dagen efter gjorde jag en ny soppa/gryta och använde då resterna av tomatsoppan istället för till exempel krossade tomater. Tomatsoppan, extra vatten, ditt val av grönsaker (kanske grytkött) och fler kryddor. Kanon gott och ekonomiskt!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: