Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Pustervik, laxgryta, lek och barndomsvänner

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

Hej Hej,
 
I fredags åkte jag tåget från Stockholm till Göteborg för att umgås med några av mina barndomskompisar. Efter några timmar på tåget möte Tina o Isla mig på centralen, vilket ifrån vi tog spårvagnen till en bar som hette Skål. Där träffade vi Louise och tog oss en drink innan vi skulle vidare till Pustervik där vi skulle kolla på live musik. Efter bara två timmar i Göteborg kommer jag fram till att Gbg faktiskt har trevligare och roligare befolkning plus att stan är mysigare! Men... det är ju alltid kul att komma bort ifrån sin egna stad. Väl på Pustervik spelade Daniel Gilbert med band, som jag tyckte var riktigt grym. En röst och musik med känsla, jag försökte hitta någon musikvideo på nätet men hittade inget som levde upp till hans riktiga känsla och röst. Väl på Pustervik träffade vi en supergammal kompis som jag inte sett på tretton år, samma glada och spralliga själ! =)
 
När man lägger sig klockan 3 på natten så tror man att man ska få sova på morgonen, men jag och Tina hade inte tänkt på att lilla Sofia skulle vakna tidigt. Så klockan 8 var vi uppe med tuppen! Under dagen var vi på lekplatsen, i palmhuset, kollade på konst (mina två vänner är konstintresserade), köpte böcker för i snitt 20 kr styck och lunchade. På kvällen kom Liza med sonen hem till Isla där vi intog en middag som kocken Liza slängde ihop med oss andra som assistenter! Så himla gott! Dagen var fylld av diskussioner, prat, skratt och lek.
 
På söndagen intog vi en fika innan det var dax för mig och Tina att hoppa på vårat tåg. Jag till Stockholm, och hon halvvägs. Jag och Tina planerade in en Riga resa på 40 timmar till i sommar, egentligen skulle vi vilja åka tillbaka till Indien tillsammans men vi får nöja oss med Riga så länge! =)
 
Daniel Gilbert med band som jag rekommenderar att se live.
 
Försöker utföra något jag gjorde som yngre... betydligt yngre! =)
 
Glada barn i lekparken!
 
Palmhuset, super mycket växter!
 
Posing vid lunchen
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: