Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Året som gott.

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

2013 har verkligen gott snabb, det var i slutet av januari som jag kom hem från Indien men det känns som igår. Jag ville i detta inlägg berätta om underbara saker som hänt under året och till slut blev det en lista på resor egentligen. Jag har utvecklats på jobbet, har en underbar pojkvän (för det mesta ;-) ) , varit på hamman SPA, haft middagar med vänner, detoxat, genomgått kostförändringar och lärt mig nya saker. Men det bästa som händer är ändå resor och upplevelser med nära och kära. Så.... vilka resor har jag varit på under 2013?
 
Januari började med att jag och bästisen Tina var i Indien, där vi träffade bloggvännen Linn på en middag. Mycket mysigt!! Indien i sju veckor var ett äventyr jag absolut kommer att åka på igen. Indien är ett underbart land med go mat, trevliga människor, vacka platser och har givit mig lärdomar för livet.
 
På våren åkte jag och Tina till Isabel i Göteborg för att hänga med vännen, som numera är mamma. Alltid underbart att träffa gamla vänner som man inte träffas så ofta för att uppdatera varandra om våra liv och framför allt känna att vi aldrig varit borta från varandra.
 
 
I april åkte jag och 9 kollegor på en weekend till London för att bara vara, shoppa pch dricka öl på engelska pubar. Hela helgen blev alldeles .... alldeles underbar! Alla bara "var" och allt flött ihop utan stress, med god mat!
Efter helgen i London stannade jag kvar i England och åkte ner till brighton där jag tidigare bodde för att umgås med vänner. Min pojkvän kom också över till England. Dagarna i Brighton är alltid så avslappnade, utan planer, med go mat, gott vin och härliga vänner.
 
Efter veckan i Brighton åkte jag och kärleken till London för en weekend. Det var nämligen där som jag och kärleken blev tillsammans för fem år sen (snart sex år). Vi ville spendera våran årsdag på den platsen det blev vi. Vi tog in på samma hotel, drack champange på rummet som för fem år sen och njöt av livet tillsammans. =)
 
Innan sommaren åkte jag med bästa resekompisen till Riga, som födelsedagspresent. Grym present! Det var en kryssning där man var i Riga på lördagsmorgonen och sen vände tillbaka hem vid fem tiden. Vi åt jordgubbar, drack godaste Bloody mary's, promenerade och drack billig öl. Bästa resekompis kan jag lova (samma som Indien). =)
 
I uli åkte jag och kärleken till Rom för att kolla in områden runt staden. Vi hyrde bil, men bodde i stan, så på dagarna åkte vi på äventyr för att ligga på stranden, se nya byar och njuta av livet. På fotot är vi med några nyfunna svenska vänner på en Tryffelrestaurang där vi intog förrätten innan vi gick vidare för varmrätt och sen ostbricka på ett tredje ställe.
 
I augsti åkte jag coh kärleken på roadtrip i södra Frankrike, vi hyrde bil igen. Japp, roadtrip och bilresor är vår grej! Vi såg St Tropez, Marseile, Menton mfl byar. På bilden ser du ett foto som togs efter att vi kört vilse i bergen och hamnade i en liten liten bergsby. Underbart att inte veta vad som finns bakom hörnet! =)
 
I augusti kom Tina till stan eftersom att vi skulle få finbesök från USA av Damon som vi lärde känna på vår Indien resa. Vi hade en fantastisk vecka med Bloody Marys, turistande, Abba-museet, indisk mat (så klart) och skratt. Underbart! Så snart blir det väl dax att börja planera en resa till New York för att träffa Damon och Shari (en annan tjej vi lärde känna på Indien resan och som vi ska träffa i Marocko om en vecka).
 
 
Till hösten hade vi våra vänner från Orust på besök. De har nyligen köpt några hundra äppelträd så därför kte vi runt till äppelmusteri i Stockholmsområdet. Och så blev det SPA kväll för mig och Liza, god mat och så drack vi deras egna champagne. Mumsigt!
 

Det är några av händelserna som inträffat under 2013 och jag hoppas att lika många roliga händelser ska inträffa 2014. I och med detta inlägg tar jag paus från bloggen till mitten av januari, jag åker nämligen på semester till Marocko med Tina, våra karlar och Shari. Ska bli underbart! Önskar er en God Jul och ett gott nytt år. Ni kan följa mig på instagram @spenatsmoothie för foton från Marocko.
 
Kram från Sabine-Välbefinnaren
 

Kommentarer

  • Jenna säger:

    Kul och inspirerande att få ta del av dina resor under året! God fortsättning!

    Svar: Tack! Kanske hittat ett nytt resmål till och med! ;-) Kam på dig och god fortsättning.
    Sabine J Ö

    2014-01-01 | 21:28:39
    Bloggadress: http://www.jennas.blogg.se
  • fight4fit säger:

    Vilket år och vilka underbara resor!

    Svar: Japp! =D
    Sabine J Ö

    2014-01-13 | 20:27:51
    Bloggadress: http://www.fight4fit.se

Kommentera inlägget här: