Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Sista pluggdagen för i år

Kategori: -Pluggdagar

Mitt mål med december var att jag skulle bli klar med mitt sista case, detta arbete handlar om mig, men jag blev tyvärr inte klar. Men jag är stolt ändå, jag behöver nämligen bara läsa igenom arbetet, kolla stavningen, ändra lite här och där om det behövs och lägga till information om något saknas. Nästa onsdag är det dagen efter julafton och då kommer det inte bli mycket studier gjorda, men i helgen har jag inga planer så då ska jag läsa igenom arbetet och sen kommer jag skicka in den absolut sista delen till skola innan det är examendax i England till våren. Tjoho!!!
 
På tala om examen, jag köpte en Anatomi bok på 1200 sidor ungefär när jag började mina studier och idag såg jag att man kan ladda ner boken på internet tillsammans med gartsi inlogg. Bättre sent än aldrig och smart tänkte jag. Boken fanns där, men det fanns också tester som man kan gå igenom för varje del för att ta reda på hur mycket man egentligen kan om "Anatomy & Physiology". Enligt testen kan jag en del av endokrinsystemet, men inte mycket om de medicinska orden för positioner på kroppen; Upper-, lower-, right-, left- cavity/region/plane. Att cubital sitter superior inguinal, men distal axillary. (?!) =)
 
Idag har det blivit en hel del köttbullar. Igår gjorde kärleken miljoner bullar till julafton och självklart blev det köttbullemacka till frukost, köttbullar och potatis till lunch och till middag blir det nog något liknande. =) Men det är ju bara för gott! Tyvärr är detta kött inte ekologiskt som jag annars äter, men det finns undantagsfall runt julafton. =) Dessutom är min karl så grym på att laga köttbullar med sås.
 
Kram kram från Välbefinnaren

Kommentarer

  • Viktor säger:

    Niiiice ;)

    Svar: Super nice! =)
    Sabine J Ö

    2013-12-20 | 22:14:14
  • milla säger:

    Vill önska dig en God Jul
    kram

    Svar: Tack detsamma! Go jul och gott nytt år.Kram på dig
    Sabine J Ö

    2013-12-22 | 17:42:37
    Bloggadress: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: