Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Crazy Mumbai

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

Vaknade på tåget efter 9 timmars sömn, åt upp resten av min sk middag och någon timma senare (runt 10) hoppade vi av tåget i Mumbai. Jag sov som en stock nästan hela natten, vaknade någon gång av tron att någon stirrade på mig. Och när det är mörk kan man tro vad som helst!

Vi åkte taxi till vårat hotell, checkade in och gick sen på frukost på andra sidan gatan.
Jag åt något som hette "Shiv Sagar Special Pav Bhiji" och det var gudomligt. Det var en såsig röra som man åt med det saftigaste, fettaste och onyttigaste brödet... EVER!

Efter frukosten fick vi två taxibilar med plats för 6 personer i vardera som körde runt på oss till flera olika ställen man borde se. Bland annat tog vi en tur i den andliga ledaren Mahatma Gandhi hus, där han bodde och arbetade innan han blev mördad. Sen åkte vi förbi Victoria Station (Centralstationen) som är känd för sin arkitektur, Haji Ali som ligger i vattnet och är en religiös byggnad för flera religioner och sen vidare förbi High Court. Vi stannade vid havet för att njuta av ljudet av vågorna och även vid tvätteriet där många människor jobbar. Tvätteriet tyckte jag var riktigt häftigt att se. En annan ovanlig plats, som vi bara åkte förbi, är Tower of Silent som var en plats där man la liken så att dom kunde bli uppätna av gamar för att bli renade. Vi gick en promenad i Hanging Garden som det kallas eftersom att det under trädgården finns tankar fyllda med vatten som förråd åt staden.

Klockan 6 träffades vi på Cafe Leopold som är ett känt ställe (har du läst boken Shantaram?), där vi åt middag och drack öl. Sen gick vi till exklusiva Hotel Taj Mahal där vi drack indisk champagne. Billigt och gott! Det blev en sen natt med fantastiska människor!

Min frukost

Vad vi såg i Mumbai

Tvätteriet

Gateway of India mittemot Hotel Taj Mahal.