Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Mys och relax i Varkala

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

Vi vaknade tidigt den 4 januari för en snabb frukost innan vi satte oss i bilen för en sju timmars resa till Varkala och dess stränder. En stad där man ligger på stranden och går på ayurvedisk massage enligt mig.
 
Några timmar i solen på stranden, frukost, lunch och middag på någon av dom alla restauranger med havsutsikt, några mojito, dans på nattklubben och en ovanlig kroppsmassage, det var det som fyllde våra tre dagar i Varkala. När jag blev masserad sa dom till mig att ta av mig alla kläder, OK tänkte jag, dom lägger väl någon handduk över dom mest privata delarna. Men icke. Jag låg helt naken när två kvinnor masserade nästan hela min kropp. Till en början ville jag bara att massagen skulle ta slut, men efter 15 min tänkte jag. "Jaha, nu har dom sett allt så nu kanske jag borde slappna av lite". 1 timme och 15 minuter var massagen på.
 
Varkala är verkligen en lugn stad, eller jag skulle vilja kalla det en by eftersom att "centrumet" inte är speciellt stort. Men det kändes också som om man kunde varit i vilket land som helst som har palmer och turister, det behövde inte ha varit i Indien.
 
Efter två nätter i Varkala var turen slut med denna grupp, så jag och Tina hade på schemat att åka till Goa för lite lugn och ro innan vi åkte hem nästan två veckor senare. Ännu en gång var det alltså dax att säga hej-då till nya vänner och vänner från den första resan. Men nu var det dax för egna äventyr för oss. Ni kan förresten läsa min reskompis blogg här, där hon skrivit inlägg om våra äventyr.
 
 
Utsikten från våran balkong och vårt rum.
 
 
Shoppinggatan och stranden.
 
 
Jag valden en bit av svärdfisk till middag med tillbehör. Mumsfillibubblan säger jag bara!
 

Kommentarer

  • Blackelf säger:

    Åh! Du verkar ha haft en underbar vistelse i Indien! Berätta gärna om ultimata highlights och vad som var värst. I bästa rese-tips anda! :D

    Svärdfisk! Det ser ut som en jumbostor tonfiskfilé. Dyrt hemma i sverige men vad går en sådan lyxig rätt på där nere? *undra*

    Svar: Underbart var det också! =) Jag håller faktiskt på att skriver ett inlägg om indien med lite mer "Därför älskar jag Indien" och vad jag lärt mig. Så det bör komma upp i helgen. Fiskrätten tror jag att jag betalade 35 kr för. En kväll delade jag och Tina på en hummer... den kostade 80kr och då med alla världens tillbehör. Det är verkligen super billigt i Indien. Jag spenderade inte ens halva reskassan, så nu kan jag boka in en ny semester om jag vill. =) Kram
    Sabine J Ö

    2013-02-07 | 20:18:10
    Bloggadress: http://ladyinblack.blogg.se

Kommentera inlägget här: