Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Plugg + Sol + En Äng = Fantastisk dag

Kategori: -Pluggdagar

 
Hej hej,
 
Idag när jag vaknade gick jag direkt ut på balkongen för att se om det var plugga-i-solen-väder, men det var det inte. (Min balkong är på skugg-sidan). Vid halv tolv tiden gick jag ut igen, men nu på sol-sidan av huset och då var vädret kanon. Så jag plockade med mig vatten, ett äpple, tre skolböcker och ett skrivhäfte, för nu var det dax för uppsats skrivning om fiber. Jag skulle skriva om varför man föredrar fibrer från frukter och grönsaker framför fiber från bran based breakfast cereals (kli baserade frukostflingor).
 
Efter två timmar i solen gick jag till torget för att köpa lite lunch i form av sushi. Åt på balkongen, vilade lite efter maten och sen körde jag gång igen. Hann skicka lite uppföljningsfrågor till min ena testperson samt renskriva testpersonens svar. Nästa vecka är jag ledig både tisdag och onsdag för studier, så då tänker jag gräva ner mig i dom båda arbeten kring testpersonernas historia.
 
På tala om skola, jag fick tillbaka betyg för min uppsats kring njurarna och dess funktion. Det blev ett B i betyg! Inte det bästa betyget jag fått, men jag behöver i alla fall inte skriva en ny uppsats. Skolan rekommenderade mig bara att jag skulle läsa lite om hormonet ANH och om hastigheten som urin skapas. Så detta ska göras också vid ett senare tillfälle.
 
Just ja... jag hade ett kärlekspar av harar som tittade förbi när jag låg där i gräset. Gulliga! Tror att det är dom som hänger nedanför min balkong också! =)
 
Önskar alla en lika bra dag som jag haft.
 
Kram från Välbefinnaren Sabine

Kommentarer


Kommentera inlägget här: