Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Bloggutmärkelse

Kategori: -Allmänt, Gästbloggare, Hjälp, Q & A

 
Jag har fått en bloggutmärkelse från Milla hälsoblogg. Man tackar och bokar så mycket för den utmärkelsen, blir jätte glad. =) Här kommer några frågor som jag svarat på och jag ber dom 5 personer jag skickat utmärkelsen vidare till att göra samma sak.
 
Vad ville du bli när du var liten?
Först ville jag bli sångerska, tills jag insåg att jag inte kunde sjunga, sen ville jag bli konstnär tills jag insåg att jag inte kunde måla så bra. Sen ville jag bli kock eller jobba som flygvärdinna. =)
Vad är du idag?
Idag jobbar jag i Bank och Finans branschen på administrationen och kundtjänsten. Dessutom pluggar jag Alternativ medicin & kostrådgivning på distans.
Vart vill du helst resa?
Jag vill åka tillbaka till Indien, också vill jag dyka i Maldiverna och hälsa på en vän i Karibien. Och som vanligt vill jag till Brighton för att njuta av livet på ett sätt som man bara kan göra där. =)
Var ser du dig själv om fem år?
Jag hoppas att jag antingen jobbar för ett företag som fokuserar på det som min passion är inom, att kunna hjälpa andra människor må bra och vara friska utan piller. Eller så hoppas jag att jag själv har startat ett eget företag och gör just detta. Vore häftigt att ha en föreläsning någon gång också, även om jag är skraj för att stå på scen inför många människor. Men man ska ju utsätta sig för det som man är rädd för sägs det ju. Om jag bodde utomlands om fem år hade det varit häftigt också. =)
Rött eller vitt?
Rött vin är min favorit, men jag föredrar den vita färgen mer än rött.
Sommar eller vinter?
Sommar! Jag hatar att frysa och jag har ingen längtan efter en skidsemester. Sol och varmt ska det vara!
Skog eller hav?
Hav mest, men en promenix i skogen med en blåbärskorg eller svampkorg är ju alltid kul i allafall en gång per år! ;-)
Vad gör dig ledsen?
Det som gör mig mest ledsen är ensamhet för mig och andra människor.
Kanske inte ledsen, men arg när man blir lurad av företag om vad man köper och äter (som den senaste häst historian)
Att inte få min vilja igenom. ;-)
Folk som inte är ärliga och utnyttjar andra.
Vad är det bästa du vet?
Det bästa jag vet är att umgås med mina bästa vänner över en middag.
Befinna mig i värmen och kunna ha klänning på mig.
Laga en ny maträtt och tycka den är superduper mumsig.
Kramas mdmänniskor jag älskar och bryr mig om.
Att inte behöva jobba under smestern gör mig förbannat lycklig, att bara behöva tänka på mig själv och den jag semestrar med.
Resa för att se nya platser, träffa nya människor, lära mig nya kultorer och bara vara mitt i allt.
Läsa en riktigt bra bok ger också en underbar känsla.
 
 
Mina fem utmärkelser går till:
Häftiga och grymt konstnärliga Trueborn.
Ljuvliga och harmoniska Lyckoland
En ny blogg jag följer om träning med underhållande texter, Frida och bloggen Made.
Eco baby/Naturlig bebis- Bloggen med information om skadligheter för kroppen och som många inte vet. Många tips!
Sist men inte minst Morning Diaries med hela världens alla frukostar.
 
 

Kommentarer

  • milla säger:

    Kul att läsa dina svar, nu ska jag kolla in de bloggarna som får utmärkelsen:)
    Ha det gott

    Svar: Ja men det får du absolut göra. Läs & Njut! =) Ha det bra själv. Kram
    Sabine J Ö

    2013-03-24 | 18:08:47
    Bloggadress: http://millashalsoblogg.blogspot.com
  • Amy's piece of cake säger:

    Härligt med utmärkelse, det är du och din fina blogg värd! :) Så roligt att läsa svaren också!

    Svar: Tack snälla du! =) Kul att höra att svaren var underhållande också! =) Kram
    Sabine J Ö

    2013-03-24 | 19:03:13
    Bloggadress: http://amyspieceofcake.se/
  • Linn säger:

    Wihoo! Tack för det. Made my day :-)

    Svar: Tummen upp! =)
    Sabine J Ö

    2013-03-24 | 21:18:11
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • sophia säger:

    vad kul.
    jag undrar vart du läser på distans, det lät som en rolig kurs/utbildning!

    Svar: Min skola ligger i London. Distans fram till examens veckan då det blir några dagar i stora staden. Funderar du på att plugga på distans? Kram kram
    Sabine J Ö

    2013-03-25 | 16:50:34
    Bloggadress: http://misspetite.se
  • Linn säger:

    Åh! Tack för utmärkelsen! Vi ska se om jag kanske svarar på den i ett inlägg :)

    Svar: Varsågod.. det förtjänar du! Kram
    Sabine J Ö

    2013-03-26 | 17:30:14

Kommentera inlägget här: