Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Full Moon

Kategori: -Österländsk filosofi

I måndags kom min kollega in på jobbet och pustade om en hemsk natt med dålig sömn. Och jag utbrast "Men jag också, det har säkert varit fullmåne" och efter att ha tittan i kalendern så var ju det faktiskt fallet. Jag hade ingen djup sömn, vaknade flera gånger under natten, kände mig besvärad och den enda anledningen till att jag visste att jag sovit var för att jag hade drömt.
 
Vi pratade om hur det är intressant att man kan känna i kroppen hur månen är full på himlen. Det pratas om att poliserna får extra mycket jobb under en natt då det är fullmåne efter som att människor blir galna. Lunatic! Lunar=måne. Jag tror mig faktiskt komma ihåg att jag hade en sån här dålig sömn för en tid sen, och då var det också fullmåne. Upplevde du någon speciell känsla natten till i måndags?
 
Enligt många böcker som jag läst om månen och dess position så är tiden runt fullmånen den tid då kroppen absorberar allt väldigt enkelt, även onyttiga produkter du stoppar i dig. Runt nymånen är det tvärtom, då är en tid för detox av kroppen och då den enkelt eliminerar gifter från kroppen. Om du ska börja med någonting nytt, sluta röka, börja träna, lära dig något så är tiden runt nymånen den bästa tiden för det. New beginnings!
 
Om du är intresserad av att läsa mer rekommenderar jag boken "Moon time-the art of harmony with nature and lunar cycles" av Johanna Paungger och Thomas Poppe. Super mycket information!
 
Kram kram från Välbefinnaren

Kommentarer

  • milla säger:

    Om du kikar in hos mig har jag en utmärkelse till dig:)

    Svar: Och vad spännande. Tackar! Jag har varit sjuk, så har inte orkat engagera mig i annat än sängen och filmer. =) ...så nu ska jag pussla ihop ett inlägg. Kram kram
    Sabine J Ö

    2013-03-17 | 14:06:07
    Bloggadress: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: