Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Pluggeri med för- och nackdelar

Kategori: -Pluggdagar

Hej Hej,
 
Idag har jag skrivit och läst i böcker, arbetsmaterial och på internet om för- och nackdelar om kaffe, te, varm choklad och vin. En av mina arbetsuppgifter är att skriva två fördelar och två nackdelar om dom fyra olika dryckerna. En annan uppgift går ut på att berätta varför man föredrar fibrer från grönsaker än från frukostflingor. Har totalt skrivit två A4 sidor idag, så en liten bit på vägen har jag kommit. 
 
Jag kommer efter detta inlägg lägga upp det jag skrivit om för- och nackdelarna (det inlägget heter: "Mitt inte ännu färdigskrivna arbete om för- och nackdelar av fyra drycker".
 

I söndags när vi var för att storhandla hittade jag färska rädisor igen, så idag tvättade jag upp dom och åt som snack. Och dom var gudomliga! Sist jag köpte (för två veckor sen) var det nog lite tidigt för dom smakade praktiskt taget ingenting! Till lunch blev det en linssoppa med saffran, till en början var det inte mycket smak men till slut blev det kanon. Jag kommer lägga upp ett inlägg om måltiden vid ett senare tillfälle och berätta om hälsoeffekterna.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Jag odlar rädisor på balkongen, men det tar nog ett par månader innan dom blir ätliga haha.

    Svar: Haha... kanske! Hur lång tid ska det ta??? Mumsigt om några månader i alla fall. =)
    Sabine J Ö

    2013-05-16 | 09:06:53
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se

Kommentera inlägget här: