Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Avokadokräm

Kategori: -Recept & mums på min tallrik


Jag och en vän gjorde avokadokräm till efterrätt i lördags och nu tänkte jag dela med mig av receptet. Hon hittade ursprungsreceptet i Arla-kökets reklamblad men vi ändrade lite eftersom att jag inte hade allt hemma.

Krämen är jätte fyllig, mättande och god, men nästa gång kommer jag att bland ner blåbär direkt i krämen istället för att bara toppa med blåbär, eftersom att den var så pass fyllig. Jag tycker att detta funkar som både efterrätt och som frukost!
 
3 st avokado
1 1/2 dl äppeljuice med citron och ingefära (egengjord)
1 msk kokosflingor
1/2 dl mandlar/manddelmjöl
2 tsk vaniljsocker
 
2 dl blåbär
 
Mixa nötterna till pulver, häll ner resten av produkterna och mixa till en slät kräm. Häll upp i glas. Och servera eller ställ i kylen en stund! Servera och njut!
 
 

Kommentarer

  • Karin O säger:

    Låter jättegott!

    Svar: Prova! =)
    Sabine J Ö

    2013-10-25 | 03:15:27
    Bloggadress: http://kakansemlanoliven.se/
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Låter gott! I helgen fick jag en juice-centrifug avmormor, så nu tar jag gärna emot tips på goda och nyttiga drinkar! Hit me!

    Svar: Ohhh va roligt! Min absoluta favorit är citron, päron och gurka! Sen gillar jag selleri också, men det är inte alla som gillar det. Sen kan man ju blanda helvilt! Egen apelsin juice med grape/citron/lime är mumsigt också! =) Glad för din skull! Om du hittar på nå riktigt mumsigt får du dela med dig! Om du vill vara bra så bör du inte blanda grönt och frukt i samma juice... förutom äpple som akn blandas med grönsaker. =) Den ena är energi och näringsgivande och den andra är renande! Kramis och lycka till!
    Sabine J Ö

    2013-10-28 | 10:45:27
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se
  • frubalken.blogg.se säger:

    Gud så härligt! Avokado är perfekt till så mycket och gifter sig fint i smaken till så mycket!

    Svar: Gifter sig fint med smaker vet jag inte så mycket om faktiskt. Äter egentligen bara avokado som den är med salt, olja och peppar eller gö guacomole. OCH det är gott! =) Och så har jag provat denna desserten också då! =) Hur brukar du äta avokado?? Kram
    Sabine J Ö

    2013-11-06 | 21:55:17
    Bloggadress: http://frubalken.blogg.se/
  • frubalken.blogg.se säger:

    Jag brukar äta avokado på alla möjliga vis. Från att göra chokladpudding på, i sallader, till maten osv. :)

    Svar: Chokladpudding.... hur gör du det? Avokado och kakao bara? Någon typ av sötma i också? Alla gillar ju chokladpudding, så kan man komma ifrån mjölprodukterna och socker blir det ju nyttigare också! =)
    Sabine J Ö

    2013-11-07 | 20:39:21
    Bloggadress: http://frubalken.blogg.se/
  • frubalken.blogg.se säger:

    Kika här ; http://loovap.blogg.se/2013/september/proteinrik-chokladkram.html#comment :) Skippa proteinet om du inte har det o smaka v med kanske mer kakao ist :)

    Svar: Tack! Ska kolla in tipset!
    Sabine J Ö

    2013-11-08 | 17:04:09
    Bloggadress: http://frubalken.blogg.se/

Kommentera inlägget här: