Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Människors Googlesökningar berättar...

Kategori: -TV/Böcker/Tidning/Föreläsningar

Man har upptäckt att människors Googlesökningar berättar väldigt mycket. Under sommarhalvåret minskar sökningar om den mentala hälsan. Så då kan man alltså förvänta sig att nu när vintern närmar sig så stiger sökningar på OCD, schizofreni, självmord, ADHD, ångest, ätstörningar, depression och bipolär sjukdom.
 
Läs hela artikeln på Natural News här.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Så lite så, kul att mina tips kommer till användning :)

    Svar: =)
    Sabine J Ö

    2013-10-08 | 08:36:59
    Bloggadress: http://ibelieveinyou.shapemeup.se
  • Linn säger:

    Vädret påverkar... Jag tror i mångt och mycket att vi kan bryta oss fria från väderstyrt humör om vi vill (regn behöver inte vara likamed depp), men just mörkret och ljuset är något annat. Det är fysiskt, och svårt att tänka bort.

    Svar: Jo så är det nog! Att vii kan styra mycket men att mörkret är svårt att undvika. Förr i tiden brukade jag bli deppig på hösten, sen började jag sola solarium bara för UV ljusets skull och ibland tar jag D-vitamin och det hjälper verkligen. Det är kanske inte mörkret i sig utan bristen på ljus som gör det. Massa UV strålar och kramar tilll dig. =)
    Sabine J Ö

    2013-10-08 | 16:26:16
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: