Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Misslyckad Indisk Blomkålsmåltid

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

 
 
Jag hittade ett recept hos Alice Augusta med indisk dahl med blomkål, receptet låter magiskt. Jag inhandlade alla produkter, hackade, blandade, kokade och ett av de sista steget var att blanda i kokosmjölk. Och vad händer.... jo... kokosmjölken jag köpt var sur som tusan! Måltiden gick inte att rädda eftersom att allt var i en enda enorm kastrull. Så... det blev ingen dahlmåötid för oss den kvällen! Men jag vill ändå dela med mig av receptet för det luktade förbannat gott!
 
Lärdom: Smaka av alla produkter innan jag rör ner något i kastrullen!
 
 

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Men så typiskt! Vad var det blomkål hette nu igen, gobi?

    Svar: Aloo= potatis, Gobi= Blomkål! Vi lärde oss något ord på vår resa till Indien iallafall. Nästa gång kanske man ska fokusera mer på språket. Hihi! Ja vet... skit typiskt!.... eller bara otur! Kram
    Sabine J Ö

    2013-10-29 | 10:17:20
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se

Kommentera inlägget här: