Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Pluggdag med mjölkforskning

Kategori: -Pluggdagar

Hej hej,
 
Idag vaknade jag verkligen tidigt, den senaste tiden har jag försovit mig till tio nästan varje pluggdag. Men inte idag! Dagen började med att läsa om vilka typen av arbeten jag ska skriva denna gång (del 19). Den ena uppgiften är att skriva om etiketten på ett tillskott och om etiketten uppnår alla lagar kring information som behöver finnas. Jag valde tillskott av Lecithin. Den andra uppgiften är att skriva om en utvald produkt och hur den förändras från jord/djur till bord. Jag valde att skriva om mjölk, från ko till glas. Så idag har jag mestedels letat information bland mina gamla anteckningar, läst i skolmaterial och skickat ett mejl till ARLA. Med frågor om bland annat vilka grader deras mjölk lågpastöriseras, näringsvärden mellan lågpastöriserad vs rå mjölk/opastöriserad mm. Jag hoppas verkligen att jag får svar från dom innan nästa onsdag så jag kan fortsätta på denna uppgiften.Dessutom väntar jag på svar av mina uppföljningsfrågor som jag skickat till mina testpersoner. Längtar efter att få ta tag i mina Case igen. Förra vecken renskrev jag dom två Casen.
 
Nästa vecka ska jag vara ledig onsdag och torsdag så då ska jag plugga som bara den i 48 timmar. =)
 
Till lunch blev det en Köttsallad! Magiskt gott där recept kommer upp inom kort!
 
Kram från Välbefinnaren
 
 

Kommentarer

  • fight4fit säger:

    Måste säga att det där lät förbaskat spännande och intressant!

    Svar: Super intressant. Hoppas bara att jag får svar från Arla på mina frågor. Alla är inte så snabba.... eller mottagliga på såna frågor... men jag håller tummarna. =) Kram
    Sabine J Ö

    2013-09-04 | 21:12:47
    Bloggadress: http://www.fight4fit.se
  • Anonym säger:

    ja det har du helt rätt i :) det vart lite fel:)

    2013-09-05 | 12:22:45
    Bloggadress: http://ibelieveinyou.shapemeup.com

Kommentera inlägget här: