Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

The making of äppelmos (4 enkla steg)

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

Att göra äppelmos i fyra enkla steg.
 
1. Plocka äpplen.
 
 
2. Skär upp äpplena i tunna skivor (med eller utan skal).
 
 
3. Lägg äpplen, 4 msk socker/3 msk honung och kanel och lite vatten i botten (jag använda 3-4 dl eftersom att min kastrull var jättestor). Om du vill ha en sötare variant kan du använda mer socker. Koka på hög värme till en början, skruva sen ner graderna från 6an till 3an. Rör runt hela tiden tills moset har den konsistens och form som du vill ha. Personligen har jag gärna lite bitar i.
 
 
4. Servera i en skål med mjölk och lägg resten i plastlådor och lägg i frysen efter att moset svalnat.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: