Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Tenta gjord, i väntan på resultaten.

Kategori: -Pluggdagar

Igår måndag var jag i Örebro för att ha min tenta på fem och en halv timma som jag kunde göra på biblioteket. Det tycktes omöjligt att hitta ett universitet i Stockholm som jag kunde ha tentan hos eftersom att skolorna saknar platser till sena egna elever. Men efter lite arbete hittade jag City Akademi i Örebro som kunde arrangera sittningar efter att skolan mejlat dem min tenta.
 
Tentan var uppdelad på 6 olika delar och varje del varierade mellan 30 och 120 minuter. Det var två delar i näringslära, två delar i anatomi samt två delar hur man bakar ihop all information man lärt sig. Om hur man rekommenderar kost beroende på vilket problem man har och hur man ska hitta roten till sjukdomen, tillståndet eller symptomet som man upplever.
 
I början kändes det lite seg i huvudet, men när jag väl kom igång kände jag mig jätte duktig. Men sen när man tänker efter nu i efterhand så kommer man samtidigt på massa grejer som man skulle kunna skrivit i uppsatserna. Dessutom var det väldigt tidspressat... men.... jag kan tänka mig att alla kommer på andra viktiga saker i efterhand och att det är tidspressat på en tenta, vilken som. Eller?!
 
Ska mejla skolan imorgon och fråga hur lång tid det ska ta att få tillbaka betyg. Hoppas att det inte tar allt för lång tid, men jag har forstått att det inte blir innan semestern nästa vecka. Eftersom att det inte endast är alternativsfrågor kan det ju ta sin lilla tid. Men tyvärr har skolan varit väldigt sega den senaste tiden, men håller tummarna för snabb återkoppling.
 
Jag har pratat med mamma flera gånger om resultatet och som hon säger går ju faktiskt inte världen under om jag får underkänt på en del. Och det är ju sant, men ändå, inte kul att kugga.  Dessutom räcker det att jag gör om den delen jag kuggar på, så jag behöver inte göra om alla sex delarna bara för att jag kuggar på en del. Om jag inte kan tillräckligt är det dessutom bra om jag får underkänt så att jag får plugga hårdare. Positivt tänkande!!
 
Nu får alla hålla tummar och tår tills jag säger till. =)
 
 

Kommentarer

  • fight4fit säger:

    Härligt att det kändes bra! :) Håller alla tummarna här!

    Svar: Bra där, fortsätt hålla! ;-) Glad påsk på dig! kram
    Sabine J Ö

    2014-04-16 | 16:29:13
    Bloggadress: http://www.fight4fit.se
  • art by tina säger:

    Gött att ha det avklarat! Du fixade det säkert! Och om inte (peppar pappar) så är en omtenta eller komplettering är inte hela världen, jag har gjort mängder=) Håller såklart tummarna stenhårt.

    Har du New York nerver? Det har jag, mest nervös är jag för att hinna se och uppleva allt på den korta tid vi är där. Fast du har ju ett försprång eftersom du varit där förut. Fick ett tips om att skippa empire och åka upp i något vid rockerfeller istället, tydligen minst lika cool utsikt fast med mindre kö och säkerhetskontroller. Men vi får se när vi är där. Har hittat ett gäng takterasser om det är fint väder också. Speciellt ink 48 (tror jag det hette) lät suverän!

    Svar: Tack va gullig du är. Känns lite bättre om (peppar peppar) jag behöver göra om någon del. Om grymma Tina kan, så kan jag också. =) Fortsätt hålla tummar och tår!
    Nu börjar nerverna vibbrera lite lätt. Nu vill jag börja planera också. Vi åker ju på tisdag vid 12 tiden, så jag skulle vilja planera nå innan jag får abstinens. =)

    Vi tänkte inte vara så turistiga (förutom frihetsgudinnan), men ni kan åka upp i Rockerfeller så dricker jag vin eller gör annat. =)

    Såg just att vi bor mittemot Maddam Tussaud och brevid en Blues Club. Mitt i smeten tror jag nog. =)

    Takterasser gillar vi skarpt... hmm... 48.... på 48onde gatan.... då har vi kanske varit där. Vi ska ha 19grader på onsdag. Tjoho!

    Kul vi ska ha. Kramis
    Sabine J Ö

    2014-04-16 | 19:35:42
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se

Kommentera inlägget här: