Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Hur lär man sig??

Kategori: -Pluggdagar

Hej Hej,
 
Idag har jag skickat in mina sista Case History till skolan för betyg. Hurra vad glad jag är! Men nu är det dax att börja mata huvudet med all information som jag någonsin lärt mig om hälsa. Jag vill ha de flesta av mina anteckningar och all information i huvudet och inte bara på papper. Har du nå tips på hur man får information att fastna i hjärnan, då är ditt tips välkommet!!
 
Jag har i dag i alla fall skrivit ner lite To-Do stuff på en lista, på vägen till och från jobbet ska jag läsa på om vitaminer och mineraler genom excelarket jag skapat och har på mobilen. En gång i veckan (onsdagar) ska jag läsa ett kapitel i "Anatomy & Physiology" och sen göra tester om just det kapitlet på nätet. Andra dagar ska jag läsa samtliga anteckningar och arbeten som jag gjort på uppdrag av skolan, speciellt det som sammanfattar mycket av det jag lärt mig (?) och studerat. Om jag inte läser om vitaminer och mineraler på tunnelbanan på morgonen ska jag läsa en av två böcker.
 
Come on Sabine, Your can do it!!
 
Examens-dax till våren, inget datum är satt.
 
Dessutom har jag skrivit en ""Shopping list for Sabine's Health" med mat som behöver köpas när vi storhandlar. Listan inkluderar också en anledning till att just den produkten borde ätas. Snart ska jag visa den för min karl och se om han är med på den "menyn". Tyvärr tar inte min dator emot foton från kameran, fryser sig, så jag har tyvärr inget foto på listan. Men komma instagram: Spenatsmoothie
 
Kram från Välbefinnaren.
 
Update: Shopping-List
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: