Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Okej.... Indisk Thaigryta

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

 
Jag ville ge mig på att göra en Thaigryta, men det blev inte riktigt så smakrikt som jag ville, så jag började blanda ner lite indiska kryddor för att få mer smak och styrka. Viola Indisk Thaigryta!
 
1/2 Blomkålshuvud
1 burk Kokosmjölk
2 små Morötter
2 stora Tomater
1 burk Champinjoner
 
1 Lemongrass-sträng
3 cm Ingefära
2 Vitlöksklyfta
1 tsk Gurkmeja
1 tsk Kummin
1/2-1 tsk Fisksås
1/2 senapsfrön
 

*Haka tomat, morötter och champinjonerna i tärningar.
 
*Bryt blomkålen i bitar.
 
*Stek vitlök, lemongrass och ingefära i valfri olja.
 
*Släng på de hackade grönsakerna och stek en aning till de fått färg.
 
*Häll över kokosoljan, fisksåsen och lägg i blomkålen.
 
*Det är nu det misslyckades för mig, så då kommer de magiska kryddorn in. Så lägg i kummin, senapsfrön och gurkmeja. Låt koka till blomkålen och morötterna är mjuka. 
 
*Servera med blomkålsris eller ris.
 
 
 

Kommentarer

  • fight4fit säger:

    Låter ju helt fantastiskt! Ibland blir det bättre när det inte riktigt blir så som man hade tänkte :)

    Svar: Precis, som en överraskning! =)
    Sabine J Ö

    2014-01-24 | 23:44:51
    Bloggadress: http://www.fight4fit.se

Kommentera inlägget här: