Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Veckans Tips: Myntajuice

Kategori: -Himmelriket med Juicer & Smoothie

 
Igår morse gjorde jag iordning en juice till en vän som jag skulle på middag hos, som en liten present till värdinnan. Jag gjorde en med gurka, lime, selleri och äpplen som jag tror att hon skulle gilla. Dessutom gjorde jag en juice till frukosten till mig och Viktor här hemma, den innehöll äpplen, mynta och spenat och det blev en riktigt fräsch succé. Sötman från äpplen och fräschhetet från myntan. Spenaten smakade inte så mycket utan valde mest den produkten för näringens skull.
 
Mynta är bland annat bra för matsmältningssysteemet eftersom att det ökar utsöndringen av olika matsmältningsenzymer/ämnen. Den mest kända ökningen är den gällande galla, som är viktigt för fettupptaget. Dessutom är det kramphämmande, motverkar gaser och är inflammationshämmande, något som är vanligt i tarmsystemet.
 
Rekommenderar denna blandning om man är ute efter en fräsch juice. Verkligen supergo ny Favorit!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: