Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

A few juices

Kategori: -Himmelriket med Juicer & Smoothie

Om du missat det så berättar jag igen, jag älskar att experimentera med frukt och grönsaker för att göra olika juicer, dels för att det oftast är gott och dels för att det är så näringsrikt. Ibland blir det succe vad det gäller smaken, ibland helt okej och ibland inte-så-gott. Här kommer några av den senaste tidens juicer och vilka ingredienser jag använt.
 
 
2 äpple
2 apelsiner
4 cm ingefära
6 stjälkar selleri
4 små rödbetor
1 citron med skal (ekologisk)
 
 
1 gurka
1 lime med skal (ekologisk)
2 äpplen
4 stjälkar selleri
 
 
 
Äpplen
Ingefära
Mängd beror på styrkan/stinget av ingefäran.
 
 
5 Äpple
1/2 Ananas
Kan minnas fel av antaet äpplen, men prova dig fram
 
 
7 små rödbetor
1 zucchini
1 gurka
3 morötter
1/2 ananas
2 äpplen
4 cm ingefära
2 broccoli
 

Kommentarer

  • GoForFit säger:

    Mums! :)

    Svar: Eller hur! Mums! =)
    Sabine J Ö

    2014-06-03 | 22:07:49
    Bloggadress: http://goforfit.se
  • Anneli säger:

    Alltså... Jag har så himla svårt för selleri...! Jag har i EN stjälk selleri tillsammans med kanske 4-5 morötter, en apelsin, ett äpple, några cm ingefära, ½ gurka, en citron och en näve spenat... och jag tycker ändå att sellerismaken tar överhanden... :-(
    Rödbetor har jag inte ens vågat prova än... har aldrig gillat det...

    Förresten: jag har svarat på din kommentar på min blogg...!

    Svar: Haha smaken är verkligen som baken, en av mina favoriter är nämligen selleri. =) Rödbetor gillar jag bara om man sötar till juicen lite med en del äpplen och kanske lite ingefära. Det har verkligen en stark smak. Kram
    Sabine J Ö

    2014-06-06 | 17:29:50
    Bloggadress: http://anneli-in-da-house.blogspot.com
  • Anneli säger:

    Lyckos dig som gillar selleri!! Jag vill väldigt gärna kunna äta/dricka det för att det är så himla nyttigt, men men... Kanske man vänjer sig om man håller på ett tag...
    Rödbetor vill jag också kunna om inte äta så åtminstone dricka i juiceform! Bra tips med äpplen och ingefära i - det "gifter" sig nog bra och förvillar rödbetssmaken en del! Ska prova vid tillfälle! :D

    Svar: Haha... lyckos... så kan man se det också! =) Ja.. Prova blandningen med ingefära och äpplen vid tillfälle. Man kan nog vänja sig med både selleri och rödbetor.... men måste man verkligen de?! De finns ju såååå många goa juicer som redan är fantastiska och näringsrika. morot, rödkål, ingefära, gurkmeja (galet färgande), citron, broccoli och andra goa grejer. =)
    Sabine J Ö

    2014-06-07 | 18:44:59
    Bloggadress: http://anneli-in-da-house.blogspot.com
  • Anneli säger:

    Jo, det har du rätt i... fast sånt som är utrensande och renande för levern vill jag ändå försöka få i mig - och helst gilla (det blir lättare då...)! Men det finns väl annat med de egenskaperna som jag kanske tycker bättre om..! :P

    Svar: Jo det är sant. Renande är ju faktiskt rätt bra! =)
    Sabine J Ö

    2014-06-10 | 22:01:07
    Bloggadress: http://anneli-in-da-house.blogspot.com
  • Anneli säger:

    Eller hur!?! :P

    2014-06-11 | 16:25:03
    Bloggadress: http://anneli-in-da-house.blogspot.com

Kommentera inlägget här: