Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Veckans Tips: Att tänka på när du dricker juicer

Kategori: -Himmelriket med Juicer & Smoothie

 
I torsdags hade jag en one-to-one med min lärare på skolan, de sista innan jag får mitt diplom i Kostrådgivning med inriktning på individnivå. Då pratade vi bland annat om juicer och vad som kan hända i kroppen, och då dök veckans tips upp.
 
Om man lever ett ganska osunt liv, eller ett hälsosamt liv, och sen blir ännu nyttigare genom att börja med egengjorda juicer, kan detta leda till akuta symtom som man inte stödjer kroppen. Givetvis behöver det inte vara juicer man börjar med, utan det gäller då man blir hälsosammare på annat sätt och då ger kroppen utrymme för healing. När man blir hälsosammare ger man kroppen utrymme att läka vilket kan leda till healning-symptom, som jag skulle vilja kalla det. Symptom så som inflammationer, värk, svaghet, feber, matsmältningsproblem, illamående osv kan några symptom. Därför är det viktigt att stötta kroppen i denna helande kris.
 
De kan vara öka vätskeintaget, motion för rörelse i blod och kropp, fettförbränning, undvika ohälsosam kost för din kropp, epsomsalt-bad, varma-och-kalla-duschar och mer extrema metoder så som lavemang. Kroppen behöver stöd igenom denna kris, för att ta sig över "tröskeln".
 
Dricker du juicer? Har du tänkt på detta tidigare?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: