Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Matplaner Detoxdag 3

Kategori: -Detox/Rening

Hej hej,
 
Hur går det för er? Idaghar jag mått mycket bättre än igår, humöret har inte varit på topp, men det var inte i botten som igår. Mitt enda dilemma idag har varit att jag blivit sugen på fett. Feta chips (min stora last), smält smör, ost, nötter (bra i alla fall) och stekta grejer. Tror nog att min kropp är i behov av fett. Ikväll blir det lite fisk till marockanska grytan, så därifrån kommer jag få i mig lite mer fett i alla fall. 
 
Såhär ser menyn ut inför morgondagen.
 
Frukost:
1 glass citronvatten
1 kopp linfröte
Banan pannkakor med bär, frukt och nötter.
1 nötbrödssmörgås med grönsaker
Ev ett kokt ägg
 
Lunch:
Middag från igår, Marockansgryta med torskrygg. Från början skulle det bli en vegetarsk gryta, men var sugen på lite protein.
 
Mellanmål:
1 avokado
1/2 granatäpple
Krossade nötter
 
Middag:
Hittade ett recept på vegetarisk pizzabotten gjort på blomkål, på denna hemsida. så det är planen för middag imorgon; Pizza med valfritt tillbehör (inom detox ramen). Det blir så klart pizza utan ost, men tomatsås med chili, soltorkad tomat och tomater kommer vi mixa ihop själva, kryddor kommer förgylla alla smaker och med våra favoriter av grönsaker; svamp, paprika, spenat, soltorkad tomat, lök och vitlök, så kommer detta bli supergott.
 
Kram från Välbefinnaren

Kommentarer


Kommentera inlägget här: