Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Matplaner Detoxdag 7

Kategori: -Detox/Rening

Hej Hej,

Nu börjar jag tröttna på alla dessa "regler" på vad man borde äta när man detoxar och vad man inte bör äta. Men samtidigt så äter jag ju faktiskt fisk och ägg och så vet jag att det finns de som "lever på detta vis" året runt och inte bara under en detox, både pga egna val och fattigdom. Så om dom kan så kan det ju inte vara omöjligt! Men det närmar sig slutet på onsdagkväll.

Hur som helst..... jag vill (och behöver personligen) äta kött och få i mig fett och det är de jag saknar. Kolhydater är egentligen ingenting jag behöver regelbundet, utan mest ibland behöver och ibland vill äta, men kolhydrater är ingenting jag saknar direkt. De produkter jag vet att jag bör undvika helt är gluten, onyttigt fett och chips (chips är min svaghet), och det är dessa jag vill dra ner på efter detoxen. Chips är mitt treat så det drar jag inte ner på helt. Laktos är en produkt jag vill dra ner på ytterligare, men det är ju det där med ost och grädde som bir svårigheterna. Efter förra detoxen började jag med getmjölk eftersom att det är enklare för kroppen att hantera så det fortsätter vi med, getost är ju jättegott. Läs om mejeriprodukter gjorda på get här.

Här kommer morgondagens middagsmeny.

Frukost:

Citronvatten

Bovetegröt med mandel- och cashewmjölk, frukt/bär och blandade nötter.

Lunch:

Mixsallad på jobbet, vad det innehåller beror på dagens meny, men en blandning av sallad med bönor/fisk/rotfrukter.

Middag:

Råraka igen, men denna gång med räkor och löjrom med mixsallad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: