Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

BrightonLife & the Englishkitchen

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

Nio nätter i älskade Brighton! Älskar att komma tillbaka till denna stad, ta dagen och kvällarna som de kommer, äta god mat (ibland nyttig, ibland onyttigare), träffa vänner igen som jag numera haft i mitt liv i 8-10 år, koppla av, promenera och drömma mig bort. Jag lärde mig under denna resa att jag blivit äldre, jag är vuxen men samtidigt barnslig och full av liv! När jag bodde där när jag var 20år handlade livet om att festa och den typen av människor trivs fortfarande i den stadens centrum. Men håller man sig borta från centrum hittar man de "vuxna" guldkornen. Här kommer lite bilder på vad vi har haft för oss.
 
Frukostar på mitt favoritställe "Billies" och även Viktors favoritfrukostställe "Breakfast at Tiffany"
 
Hash browns med ägg tillsammans med avokado, svamp och bacon på Billies. Underbart gott!
 
North lanes i Brighton, så mysigt. På väg till en lunch med en gammal kollega från Brighton-tiden. Kul att träffas igen.
 
A fun day at the beach med Berit och Viktor.
 
Plockar stenar, som alltid, som ska bli ett halsband.
 
PubQuiz om musik, vi kom sist med det var kul ändå!
 
Dejt med Carry på bästa bareb Paris House....
 
.....där det spelade jazz. Underbart!....
 
Där intog vi även middagen för kvällen. Olika ostar, olika charkuterier, lökmarmelad, oliver, spenat, god olivolja och vinäger samt bröd, till de serverades en karaff med vin! Detta var vår middag tre gånger under våra dagar i Brighton! Besök Paris House på Western Road!
 
Ett fik där vi åt frukost en dag där människor satt och läste böcker, spelade spel eller hade möten. Som att besöka någons vardagsrum. Tyvärr gillade jag inte maten, men det kan ha att göra med att jag inte hade provat ägg benedict tidigare och hollandaisesås kanske inte är min grej. Tyckte inte den hade någon smak.
 
Givetvis hann vi med ett besök till London där vi hängde med Alex under dagen och middag med carry på The Modern Pantry efter AW med hennes kollegor. Restaurangen var verkligen jätte fin, det var lyxigt och maten var god.
 
Detta är en restaurang vi besökta som heter MeatLiquor, inredningen var verkligen super häftig, men maten var inget att hurra för, så en besök för en drink är ett måste i alla fall.
 
Vackra Paviljonen med inspiration från Indien medan insidan är inspirerad från Kina. Nu har vi även sett insidan. Vacker som tusan på insidan, men mäktigast på utsidan!
 
Bye Bye Brighton, nu börjar våran fyra dagars roadtrip tillsammans med Berit. Destinaioner obestämda!
 

Kommentarer

  • milla säger:

    Vilka härliga semesterbilder:)
    Ha det gott

    Svar: Underbart! =) Nu finns fler semesterbilder uppe.... om du vill se mer av England ;-) Kram kram
    Sabine J Ö

    2014-09-13 | 20:37:07
    Bloggadress: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: