Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Veckans Tips: Att bryta den onda cirkeln

Kategori: -Veckans Hälsotips för att uppnå Välbefinnande

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen. =)

När vi är uttorkade blir kroppen stressad eftersom att det endast är dom mest viktiga organen som får vätska, medans dom mindre viktiga organen inte får någon vätska. Detta leder till en stressituation i kroppen, vilket gör att kroppens försvarsmekanism "Fight or Flight" aktiveras. Vilket gör att kroppen blir ännu mer stressad och uttorkad. Rädsla är en av dom känslor som är som mest stressande för kroppen.

Stress--> Uttorkning--> Stress--> Uttorkning, och så går det runt och runt.

Ibland kan ett glas vatten rädda dig från en stressfull situation, så om du är stressad och tror att du egentligen inte har tid med en rast eller ett glas vatten, så är det presic då du ska dricka ett glas vatten.

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Låter superbra! Vore ju hemskt bra om vi fick det ordnat innan jag drar till egypten, men vi har 9 dagar på oss=)

    2012-04-15 | 18:44:02
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Jag måste lära mig att dricka mer vatten - vet att jag dricker alldeles för lite + massor av te som är vätskedrivande. När vi reser får du vara duktig på att påminna mig om att vatten är hemskt bra!

    2012-04-15 | 18:45:18
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: