Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Insulin-Kylpåse

Kategori: -Olika sjukdomar/"Sjukdomar" & Min diabetes

Ska ju till Indien i decmeber så därför har jag inhandlat dessa kylpåsar. Det ligger kristaller i innerfickan som blir som gele och kalla efter att det legat i kallt vatten i tio minuter. Än så länge har den hållit sig kyld i 6 dagar. Denna lilla mackapär ska jag alltså förvara mitt insulin i under semestern. Om det blir för varm så slutar det att fungera. Inte bra på en sån resa! Tidigare har jag använt en kaffetermos som jag fyllt med kallt vatten och lite is varje dag. Jobbig process och tung mackapär. Så denna nya uppfinning kommer passa super bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: