Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Veckans Tips: Citronvatten

Kategori: -Veckans Hälsotips för att uppnå Välbefinnande

Att dricka citronvatten 30 minuter innan din måltid tros stimuleras matsmältningssystemet, genom att det ökar utsöndringen av magsaft och nedbrytningen av maten.  Men detta kan även minska apptiten, så detta kan vissa människor behöva undervika. Citronsaft ändrar också pH värdet, inte drastiskt, av kroppen till en mer basisk miljö. Vilket är precis så som kroppen trivs bäst.

En halv citron räcker för detta.


Kommentarer

  • Blackelf säger:

    Jag vet faktiskt inte om jag någonsin kommer att vara "nöjd" med mitt utseende, hur mycket det än förändras. Det är EN sak att ACCEPTERA hur man ser ut... och lära sig leva med det.. men nöjd. Nej aldrig. För när vikten stannat kommer de andra komplexen ta vid. Och tro mig, de är många. Får göra ett inlägg om det framöver. Det är ganska bra för skrivandet att diskutera med dig... du ger mig nya ideer!



    Och angående tipset.. är det samma sak med citron-essens i en sån där gul kläm-flaska eller måste det vara the real deal?

    2012-05-20 | 21:26:06
    Bloggadress: http://ladyinblack.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Bara mosad kiwi, inget annat.

    2012-05-20 | 21:28:13
  • Piccolacasa säger:

    Mmm citronvatten! Jag dricker nästan alltid vatten och gärna med citron i. Fast kanske inte så mycket som en halv!



    Mandelmjölpåsen innehåller "bara" 300gr så det räckte till två pajer. M handlade det i Ica butiken i byn brevid vår, han kunde tyvärr inte komma ihåg vad det kostade. Jag kikade på coop igår och där hade dom inte det. Googlade och hittade det här: http://www.mathem.se/varor/mandelmjol/mandelmjol-300g-risenta för 38kr. Och det kan jag tänka mig att det kostade här också. För min del så bakar jag inte så mycket och då kan jag unna mig det :)

    Hoppas att du haft en fin helg!

    kramkramkram

    2012-05-20 | 21:44:46
    Bloggadress: http://www.piccolacasa.wordpress.com
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Man behöver ju inte ha en modeblogg för att få gratiskläder från oasap - men man behöver lägga upp en banner (reklam) på sin sida om dom + blogga om de plagg man får hem - fast man får välja vilka plagg man vill ha själv så för mig är det alldeles perfekt=)

    2012-05-21 | 11:26:28
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/
  • milla säger:

    Tack för tipset

    2012-05-21 | 22:21:12
    Bloggadress: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: