Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Veckans tips: Använda fetter

Kategori: -Veckans Hälsotips för att uppnå Välbefinnande

Hej Hej,

För att bryta ner fleromättade behövs ett enzym som heter D-6-D. Om det saknas i kroppen, som det kan om man inte har en frisk, funktionell och välbalanserad kropp. Men ett knep att hjälpa kroppen på traven med att bryta ner fettet är genom att inta fett tillsammans med protein som är rikt på svavel. Dom vanligaste är aminosyrorna rika på svavel är cystein och metionin. Keso är rikt på detta ämne, så till exempel linfröolja tillsammans med keso är det bästa alternativet. Men om man underviker mjölkprodukter och kött är bipollen, bönor och baljväxter andra alternativ. Själva proteinet är bra för transporten av fettet och inte för nedbrytningen.



Kommentarer

  • fia säger:

    Jag menade ju uttrycket att "gå på pumpen" dvs att man misslyckas :P :P

    Fibro är mycket riktigt Fibromyalgi. Jag är lite slarvig i mina uttryck..Får skärpa mig.

    Binjureinsufficiens är när binjurarna sviktar. Det beror på kortisonbrist.

    Ra är ledgångsreumatism och det får man ta bromsmediciner för..vilket jag är lagom intresserad av och därav mår mina leder och mjukdelar därefter. :/

    Går inte att medicinera alternativt vilket jag hade hoppats så just nu tar jag en bromsmedicin som heter Enbrel. Rävgift :(

    Men men..

    Intressent med fetterna.

    //kramelikram

    2012-05-13 | 20:58:07
    Bloggadress: http://www.fianathome.blogspot.com
  • blackelf säger:

    Ja, varför dra iväg en kommentar som inte har ett dugg med inlägget att göra? Vill folk fiska läsare så får de se till att vara intresannta!

    Vad jag vill och KOMMER att skriva mer om är självkänsla. Oavsett stor eller liten verkar man inte ha allmännhetens tillåtelse att må bra. Till och med yndersköna varelser som Angelina Jolie får utstå spott och spe i media och ingen tycks ifrågasätt varför!!!

    2012-05-14 | 14:41:55
    Bloggadress: http://ladyinblack.blogg.se/
  • blackelfc säger:

    Och tipset om fett- transporteringen i kroppen ska jag absolut bära med mig!

    2012-05-14 | 14:42:50
    Bloggadress: http://ladyinblack.blogg.se/
  • blackelf säger:

    Det problematiska mednsjälvkänsla är att den inte är permanent när den blivit "bra". Jag är verkligen inte nöjd med min vikt... och inte heller den oformliga kroppen. Problemet ör .. när man befriat sig från ett komplex så flyttar man bara de negativa tankarna till en annan del av kroppen. ..

    2012-05-14 | 16:41:13
    Bloggadress: http://ladyinblack.blogg.se/

Kommentera inlägget här: