Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Valet av vaccin

Kategori: -Skadligheter

Nu när jag ska åka till Indien får man fråga om man ska vaccinera sig, "så att man inte blir sjuk"(!). Och varje gång dyker samma funderingar, tankar och tankesätt upp.
 
Jag tror inte på vaccinationer, man hör om människor som går baklänges av den ena vaccinet och dör av det andra samtidigt som det har visat sig att det inte alltid "skyddar" mot sjukdomen som man "ska" vara skyddad mot. Ur en helhets-synpunk så anser jag att vaccin utsätter kroppen för otroligt mycket stress, som är otroligt skadligt för kroppen.
 
Vet vi vad som egentligen finns i vaccin, delar företaget som äger vaccinet ut information om dom skadliga delarna eller döljer dom det så mycket som det bara går? Jagvet att det i vissa vaccin finns kvicksilver, som är oerhört skadligt för kroppen, tänk då på alla dom ämnen som jag inte vet om. Frågan är då varför dessa blandningar användas om man vet att dom är skadliga? Troligtvis för att företagen och samhällat vill "skrämmer oss" och få många att vilja skydda sig, så att dom tjänar mycket pengar. Pengarna är, enligt mig, den största anledningen, men också för att folk är felinformerade. Hittade denna artikel på naturalnews.com (klicka här), som handlar om vaccinets historia.
 
Men å andra sidan så tänker jag, men... hur kan man någonsin vara säker på något (?), det kan man ju inte! Hur kommer det sig att så många människor tror på vaccin, borde det då inte göra någon nytta för vissa människor, eller är dom bara manipulerade (troligtvis enligt min mening) pga att företagen vill tjänar pengar. Ju mer pengar ett företag har, dessto mer makt har dom, tyvärr!
 
Jag ringde till ett företag som ger vaccin för att kolla vad dom egentliger rekommenderarför en resa till Indien och det var hepatit A & B, kolera och någon typ av feber som började på T. Jag har valt att inte ta några sprutor, men var ändå intresserad av att veta vad som rekommenderades. Detta får mig att tänka ännu mer på dessa företag, att det ens finns företag som bara får inkomst från människor som ska ut att resa. Det måste ju vara en hel del människor som tar vaccin för att dessa företag ens ska gå runt. (Nu vet ju jag inte exakt hur såna företag fungerar, dom kanske tjänar pengar på andra saker också etc föreläsningar.) Jag tycker att det är synd att så många människor faller offer för dessa skrämsel-metoder och injicerar dessa skadliga ämnen i kroppen, men på samma gång kan jag förstå dom. Man vill ju inte bli sjuk och läkarer säger att det ska skydda. (Detta är min åsikt)
 
Hittade denna artikel på naturalnews.com (Här) om hur apor som man har testat standard barnvaccin på och som senare har utvecklat autism. Är detta något som du vill att dina barn ska lida av, man vill ju skydda dom, men gör man det om man ger dom dessa vaccin?! Lite längre ner på sidan finns fler artiklar om vaccin och autism om du är intresserad.
 
Kolla även in hemsidan http://naturligbebis.se som har skrivit en hel del kring vaccin. Riktigt bra artiklar och hemsida.
 
 

Kommentarer

  • Angelica säger:

    Vad skönt att allt löste sig till slut med vaccinationerna! Jag hade också varit väldigt lättad. Ibland känner jag mig lite tveksam eftersom jag ändå fått en massa vaccin när jag var liten, men sanningen är ju att varför ska jag dosera mer för det?

    Man blir ju frustrerad! Att dessa E-nummer är godkända av Livsmedelverket säger ju egentligen ingenting, tyvärr, men det låter väldigt förtroendegivande så många granskar antagligen inte vidare. Framförallt de E-nummer som är tillsatta i godis och liknande, nej knappast herr Doktor!

    Jag läste en artikel tidigare (från DN har jag för mig) att man hittat kadium, arsenik och mangan i vanliga barnmatsprodukter såsom gröt till bebisar OCH igår fick jag såg jag att den ekologiska färdiggröten (som jag förut ändå tyckt var ganska ok att köpa ibland) innehåller 30 % socker ?! Crazy!

    Svar: Jo jag vet... man har ju fått när man var liten. Även om dom har (enligt mig) förstört lite av din kropp och din balans så vill man ändå inte förvärra mer. Men det är ett beslut var och en måste ta själva.
    Ja.. Livsmedelverket's ord tycker inte jag är det slutgiltiga ordet och som du säger så blir det ju det för vissa som inte gräver lite djupare i det hela. Säger en sån stor del av staten något sådant så är det så tycker folk. Ja... godis som man ger till barn... inte alls bra!!

    Mangan är en viktig mineral, så det är bra att det fanns i barnmaten... men sen vet jag i och för sig inte om dom bör äta väldigt lite och maten innehöll alldeles för mycket. Vet du det? man funderar ju på hur företagen fungerar som lägger så mycket skit i barnmat... dessa små varelser som sen ska ta över av oss. =) Men företagen bryr sig troligtvis eftersom att det handlar om deras inkomst.

    Sabine J Ö

    2012-09-17 | 07:40:22
    Bloggadress: http://naturligbebis.se
  • Malin säger:

    Innan jag åkte till Indien så tog jag vaccin mot hepatit B (hade redan A), polio (läste några veckor efter att Indien förklarats fritt från polio) och tyfoid. Sen när jag hamnade på sjukhus för njurinflammation, så visade testerna att jag hade en viss procent tyfoid. Jag förstod inte riktigt pga språksvårigheter, men tror att vaccinet kan ha gett utslag. Jag hörde också att det i vissa fall är bättre att inte vaccinera sig, utan ist behandla om man skulle få nåt. Vad jag hörde var även att vaccin kan försvåra behandlingen (vet inte om det gäller allt eller bara vissa sjukdomar).

    Träffade andra backpackers som åt malariavaccin. Det är tabletter som innehåller antibiotika och man måste ta varje dag. Och man kan ändå få malaria, så vaccinet gör bara att man har längre tid på sig innan det bryter ut. Låter inte så vettigt tycker jag.

    Svar: Jaha.. visste inte att provsvar kan ge positiva resultat av sjukdomen som man vaccinerades mot. Men egentligen är det ju logiskt eftersom att det är ju bakterier man sprutar in. Att det kunde försvåra behandlingen hade jag inte heller en aning om. Men tur då att jag är vaccin fri! Eller iallafall dom senaste åren. Tack för infon Malin.
    Håller med, Inte vettigt alls! Kram kram
    Sabine J Ö

    2012-09-26 | 09:38:27

Kommentera inlägget här: