Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Räddar vaccin verkligen liv?!

Kategori: -Skadligheter

Det är intressant hur saker dyker upp överallt efter att man pratat om ett visst ämne. Jag menar, jag hade en diskussion om man bör ge barn alla dom vaccinerna som man rekommenderas eller måste ta. Personligen är jag emot det! Jag tycker inte att vaccinationer är en naturlig process, stressar kroppen och kan därför leda till andra hälsoproblem. Autims, magsjukdomar, allergier och trötthet är några åkommer som kan uppkomma efter vaccinationer. Kanske inte direkt, men senare i livet.
 
Vännen jag pratade med sa att antalet människor som insjuknar i sjukdomar som man vaccineras emot har ökat, samtidigt som många vägrar vaccinationer, så det tyckte hon var ett tecken på att vaccin är bra. Jag hade inget försvar mot detta påstående. Men som jag sa så dyker det upp information om ämnen man tidigare pratade om, när man behöver dom som mest och jag hittade en länk hos Natural News (se nedan).
 
Jag skulle kunns skriva ett lååångt inlägg om ämnet men jag kortar ner det VÄLDIGT mycket och rekommenderar istället två länkar. Den ena länken hittar du här hos Natural News ("Historical data shows vaccines are not what saved us") och det finns en lista på vilken stor negativ effekt vaccinationer har haft på samhället, hur FLER människor insjuknat av bakterierna & virusen efter att dom fått vaccinet. Den andra artikeln hittar du här, och den är spot-on i mina tankebanor. Önskar jag kunde formulera mig lika bra.
 
Kan det ha varit så att människor levde ett hälsosammare liv och i ett renare samhälle, och att detta är orsaken till att insjuknandet minskade (samtidigt som man började med vaccin) och att det inte var vaccinationer som räddade oss?! Jag menar; andades friskare och renare luft, drack renare vatten och slutade leva på en kost med endast bröd och vatten. Man blev friskare och därför mindre mottaglig! Anledningen till att man "smittas" av en sjukdom är inte för att man är i närheten av ämnet som gör en sjuk, det är för att kroppen är svag och är MOTTAGLIG för ämnet. Annars hade alla på en buss bli smittade om någon hostar eller andas. Om man lever efter en ohälsosam livsstil har man en svagare kropp och då är mottaglig av sjukdomen. Världen är full av bakterier, svamp, parasiter och virus, allt levande är full av dessa. Våran tarmflora är uppbyggd av bakterier, och det gör oss starkare.
 
Givetvis påverkas också vaccinet kroppens immunförsvar. Det är en sak att kroppen själv naturligt får kämpa med virus och bakterier som kommer in genom kroppen (immunförsvaret bygger naturligt upp skyddet) och en helt annan sak att injicera ett virus direkt in i kroppen (stress.) Vaccin är enligt smittskyddsinstitutet en försvagad variant av ämnet, ungefär som homeopati kanske man kan säga. ;-) Vaccin ger kroppen ett meddelande om att permanent skydda kroppen mot en viss sjukdom eftersom att "sjukdomen" injiceras, vilket så klart stressar kroppen. Jag har tidigare nämt att stress leder till uttorkning och uttorkning leder till mer stress. Det är en ond cirkel som bara blir djupare och djupare enligt min uppfattning. Stress och uttorkning är två tillstånd som direkt eller indirekt skapar många sjukdomar.
 
Om du vill läsa en lååång text så tror jag att jag kan rekommendera denna. Jag har inte läst hela, bara någon sida här och där. Och här hittar du en engelsk hemsida för föräldrar om barnens hälsa och bland annat vaccinationer. På den hemsidan finns också denna sida, där det finns en lååång lista på ämnen och produkter som vaccin kan innehålla, bland annat tungmetaller. Den svenska hemsidan vaccin.me har också en hel del bra information.
 
Alla har en egen åsikt kring vaccin, och detta är min. Berätta gärna vad du tycker! Och vilka argument du har. Inte för att vi eventuellt ska "vinna över varandra", utan för att jag är intresserad hur andra tycker.
 
 
 

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Yoga säger:

    Jag tänker att det finns olika varianter av vaccin - dom man måste ta som bebis som polio och sånt (eller vad det nu är) och sådana som är mer frivilliga, mot influensa och andra liknande sjukdomar. Och stelkramp - känns ju viktigt. Jag har aldrig tagit influensa vaccin, men jag anser att man bör ta hepatit A & B - just eftersom våra bakterier inte är vana vid mat/vatten m.m. utomlands - och de sprutor som rekommenderas när man är liten. Har tvingat iväg kristian imorgon för att ta hepatit.

    Svar: Jo jag tycker att det är olika argument som kommer upp beroende på vilket vaccin som det gäller. Polio för bebisar har inte samma argument som livmoderhalscancer för tonåringar/influensa varje höst. Intressant ämne!
    Sabine J Ö

    2013-12-10 | 20:43:45
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se
  • Angelica säger:

    Vi har valt att inte vaccinera oss själva (mer) eller barnen, just pga starka ingredienser, biverkningar och sen är vaccin inte ens ett 100 % skydd, det finns fortfarande risk att man får sjukdomen. Så det har inte alls känt för oss som om fördelarna har övervägt nackdelarna. Till stor utsträckning är oxå biverkningarna av vaccinet samma som av sjukdomen, fast inte lika stor risk säger dom. Men då måste man oxå överväga att av dom som blir smittade får inte heller alla allvarliga biverkningar.

    Svar: Det är verkligen ett jätte intressant ämne som alla själva behöver gräva djupare i och sen väga för- och nackdelar innan man tar beslut. Utan att lyssna på någon annan, både de som är för och det som är emot vaccin. ha det gott. Kram
    Sabine J Ö

    2013-12-11 | 07:30:17
  • Anders säger:

    Tro inte på homeopati och antivacc. det är kvackare som sprider denna knasiga propaganda och de är experter på att ljuga och förvränga. Det är faktiskt ren galenskap.

    Svar: Jag har ingen kunskap eller åsikt kring homeopati, men det är inte det jag skriver om i inlägget heller. Utan om man ska vaccineras eller ej, jag ger inte svar utan jag ber människor gräva lite djupare innan man bestämmer sig. (I texten där jag nämner homeopati är jag skämtsamt, som jag förstår nu kanske inte kommer fram riktigt) Tack för din åsikt och önskar dig en finfin lucia-helg. Hälsningar Sabine
    Sabine J Ö

    2013-12-12 | 20:43:34
  • Anders säger:

    När det gäller homeopati så är det viktigt att komma ihåg att det INTE är natumedicin. Det är ren bluff. Det är väl dokumenterat och homeopaterna försöker dupera folk.

    När det gäller vacciner så är det säkert bra att bilda sig en egen uppfattning men då bör man vara medveten om stt antivacc finns så att man undviker att bli felinformerad. Antivaccarna (som väldigt ofta är kvackare) är faktiskt väldigt skiclliga på att tota ihop argument som kan verka trovärdiga om man inte har bra kunskaper. Därför är det bra att känna till dem. Jag varnar för tex Linda Karlström och hennes medhjälpare.

    Men jag har inte något emot att man ifrågasätter vacciner. Det är sunt att ifrågasätta.

    Svar: Tack för din åsikt Anders! Ja, visst är det det viktigaste, att ifrågasätta och hitta egna svar! Jag tog exempel "från den ena sidan" för från sidan som förespråkar piller och vaccin tycker jag att man hör mycket från ändå. Det är intressant att höra båda sidorna och vissa är extremt mycket "på sin kant", trots att sanningen troligen inte tillhör någon av dem och jag tror inte att någon av dem har den ultimata lösningen heller eftersom vi ännu inte vet exakt hur kroppen fungerar, för då hade vi ju inte haft några problem längre eller ens allergier :-) Men låt oss inte snöa in på varken homeopati eller de som tror att allt kan botas med mediciner, även om det är lätt att kritisera det som är extremt. Jag vill gärna passa på och tillägga att jag INTE arbetar eller sympatiserar med homeopatins behandlingsmetoder, så är det avklarat! :-)
    Hälsningar Sabine
    Sabine J Ö

    2013-12-12 | 23:01:39
  • Anders säger:

    Nu har jag läst igenom din text och jag ser att du länkar till antivacc-sidor och att du gått på antivaccarnas lögner.

    En av dessa lögner är att vaccin kan ge autism. Jag tycker att du bör kontrollera dina källor och tänka kritiskt.

    En varningssignal brukar vara att det är sidor som gör reklam för humbugmedicin som sprider dessa lögner.

    Om människor skall kunna bilda sig en egen uppfattning om vacciner så bör dessa oseriösa sajter avslöjas.

    Lögner om vacciner som är manipulerade på ett utstuderat sätt är inte allsidig information som dessa antivaccare brukar påstå. Det är lögner som förvillar.

    Svar: Ja Anders det finns mycket information och påhitt där ute på nätet, men jag har inte "gått på något" som du skriver och jag hoppas att ingen annan gör det heller utan är kritiska när de läser både det och det som kommer från medicinbolagen. Därför är det viktigt att vi får höra flera åsikter och tips, för det är ju inte så många av oss som är forskare och faktiskt vet vad resultaten har blivit eller ens vad vaccinerna vi får i oss innehåller. Jag har kollat med Läkemedlsverket som ska vara oberoende granskare och bedömmare, men inte ens det tycker jag är tydlig eller enkel information. Har du tips på objektiv och bra upplysning kring innehåll, effekter och bieffekter som man kan förvänta sig så får du gärna skriva eller skicka till mig. Tack Sabine
    Sabine J Ö

    2013-12-13 | 00:56:23
  • Anders säger:

    Det är lite märkligt att "kvackare" , skojare som säljer bluffmedicin, är så ivriga att sprida utstuderat skicklig lögnpropaganda om vacciner. Men kan ana deras motiv men är det verkligen lönsamt för dem? Får de mera kunder på det sättet?

    Svar: JApp, båda sidorna verkar tjäna pengar på att vi inte får veta hela sanningen, men dom verkar övertygade om att "de andra har fel" :-)
    Sabine J Ö

    2013-12-13 | 02:20:06
  • Anders säger:

    Jag måste påpeka att antivacc inte är "allsidig information" som några okunniga personer påstår.

    Antivacc är absurd förvillarpropaganda som man bör genomskåda och inte lyssna på. Det är tråkigt att det finns människor som skapar denna propaganda som sedan sprids av okunniga människor.

    Vill man bli bra informerad så gör man bäst i att strunta i och läsa denna propaganda.

    2013-12-14 | 09:07:29
  • knutas säger:

    Hej

    "Alla har en egen åsikt kring vaccin..."

    Men man behöver inte nu för tiden ha "åsikt" om det. Sedan länge vet man att vaccinationer är tidernas bluff och en stor katastrof för mänskligheten.
    I tv4 i morgonsoffan satt för några dagar sedan en läkare och sa just detta, också. Såg det inte själv, men ungefär så sa han att "... det ödelägger mänskligheten., och hur ska det sluta"? Vi har absolut inget att tacka för att de begått dessa övergrepp via nålar.
    Jag kommer inte på något värre och mer sjukt tänk - att de har lyckats med att få folk till att överlämna sina oskyldiga bebisar till vitrockarna, för att spruta in dessa saker, men kvicksilver och annat, helt kroppsfrämmande. Så undrar en del varför små barn får leukemi... eller varför 20% av barnen i USA nu sägs ha bokstavssjukdomar.
    Det hela är en ond och strålande affärsidè. Så man vill att alla ska ge till cancerforskning... men ingen ska få veta Sanningen, eller att det aldrig varit svårt att bota cancer. Men de som gör det förföljs, ända in i Amazonas om det behövs. Det finns inget att forska om, utan det är också en gren av bluffen.

    Läkaren i tv-soffan var själv inte vaccinerad eller hans barn, tror jag.
    Jag träffade tidigare i år en kvinna som jag tror hade åtta barnbarn, ingen av dem var vaccinerad. Jag blev så glad! Tänk vad de familjerna har utsatss för av skrämsel. etc "typ: "oánsvariga föräldrar".

    Cancer levereras också via vaccinationer. Det är uttänkt så.
    Se tex:
    In this interview Dr. Maurice Hilleman reveals some astounding revelations. He admits that Merck drug company vaccines (Polio) had been deliberately contaminated with SV40, a cancer-causing monkey virus from 1953 - 63.
    http://www.youtube.com/watch?v=tFY5dRD4aWA

    Svar: Hej, Tack för din kommentar. Tyvärr håller inte alla med om att vaccin är "tidernas bluff och en stor katastrof för mänskligheten", kolla bara på tidigare kommentarer på detta inlägg eller på kommentarerna på länken du skickade. Så alla "vet" inte.
    Håller med om det verkligen ska ifrågasättas vad som sprutas in i oss människor och om det verkligen behövs, speciellt när det gäller bebisar och om vi avsiktligen blir lurade. Det måste finnas några som säger att vaccin är det bästa som finns för att man ska låta okända ämnen injiceras i sina barn. Men därför behövs många olika åsikter, men man behöver också ta sig tid och ork till att kolla upp vad man vill/ska tro på. Istället för att bara vaccinera sina barn, för att doktorn säger det. Alla behöver ta sitt egna avvägda beslut efter att man tagit del av fakta och trovärdiga åsikter, precis som du säkert sökt din information, vilket lett till att du är emot vaccinationer.
    Det finns sååå himla mycket information där ute gällande både För och Emot. men det tycks finnas ääääännu mera åsikter och jag tycker allt är så himla intressant. Intressant att se hur människor "lägger fram sina bevis" och argumenterar. Låter som TV4 programmet var bra..... du vet inte vad läkaren hette eller när han var på TV?

    Hälsningar Sabine

    Sabine J Ö

    2013-12-18 | 16:47:45
  • Anders säger:

    Visst skall man diskutera och även ifrågasätta vacciner. Men det är ju väldigt tråkigt att det finns folk som skapar och sprider antivacc. De sprider rena lögner och okunniga människor sprider dem vidare. Antivacc förvirrar och kan faktiskt göra det svårt för riktig kritik av vacciner att komma fram. Jag förstår inte motivet för att skapa dessa lögner och jag förstår inte heller hur folk okritiskt kan sprida dessa vidare. Det är faktiskt destruktivt.

    2013-12-20 | 21:12:00
  • Anders säger:

    Knutas sprider de vanliga lögnerna och man bör vara extra misstänksam om någon länkar till you-tube som bevis. Det brukar man göra om man inte har någon pålitlig länk.

    2013-12-20 | 21:16:42

Kommentera inlägget här: