Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Veckans Tips: Kunde inte sagt det bättre själv

Kategori: -Veckans Hälsotips för att uppnå Välbefinnande

Hittade ett super intressant inlägg hos Fanny Roethlisberger som heter "När blev häsla så ohälsosamt" och det är verkligen ett jätte intressant inlägg som jag tror får många att reagera. Läs inlägget här!
Vissa kanske säger "Så jävla bra skrivet" medans andra säger "Fan hon vet inte vad hon snackar om", det sistnämda troligtvis eftersom att det provocerar. Men jag håller helt med vad hon skriver, läs hennes inlägg.
Sanningen är den att det ibland kan gå lite för långt, så långt att man inte längre är lycklig eller så långt att man gör saker och ting för att andra människor och median säger att man ska leva/göra på ett visst sätt. Nu hackar jag absolut inte på någon och jag säger inte att alla är likadana.
 
Vad tycker och känner du kring inlägget?
 
PS: Idag har jag ätit godis och det har varit jätte gott!
 

Kommentarer

  • milla säger:

    Intressant inlägg kul att du länkade:)

    2013-02-11 | 20:27:03
    Bloggadress: http://millashalsoblogg.blogspot.com
  • Linn säger:

    Håller med. Det riktigt läskiga är att jag har upptäckt att jag själv nästan får skuld- och skamkänslor när jag inte lever nyttigt. Med mitt förnuft inser jag att det är hur man lever större delen av tiden som spelar roll, inte om man äter lite godis då och då. Trots det kan det kännas nästan lite syndigt att äta en smörgås i dessa dagar...

    Fast just nu sitter jag och äter hemmagjorda chokladbollar, bara som en protest. Och OJ vad det är gott :-)

    Svar: Ja jag vet precis vad du menar. Galet att det blivit så.
    Jag har kommit fram till att jag vill skriva mer på bloggen om alla onyttigheter jag lever efter. Så som jag skriver ibland kan det ju verka som om jag är nyttigheten själv. =)... men så är fallet inte alltid. Det går i perioder liksom. Men som du säger så spelar ju det stora hela roll. Men det är intressant att det kanske inte häller på alla. Människor med svampinfektioner till exempel bör hålla sig borta från socker helt och människor med cancer ska tänka på sig protein intag. Intressant.

    Kram kram på dig.
    Sabine J Ö

    2013-02-12 | 18:58:38
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Cecilia säger:

    Träffande inlägg måste jag säga! Var själv inne i den hetsen för ett par år sedan men nu är jag bara så sjukt trött på den. Det är tråkigt också för det är betydligt lättare att hamna i hetsträsket än vad det är att ta sig ur...

    Svar på din tidigare kommentar: Häftigt med Indien!

    Min med, definitivt! Kan varmt rekommendera Istanbul om du inte varit där, En weekendresa räcker. Trevlig stad och sjukt billig, överträffade verkligen mina förväntningar!
    Vad toppar din drömreselista? :)

    Svar: Jag har velat åka till Istanbul för att gå på Hamam bad som jag gör 2-3 ggr per år i Sverige, men det dyker upp andra resor som lockar mer istället. UK nästa...där jag bodde i några år. Och så försöker jag spara pengar till Indien eller Karibien. Men..... andra drömresemål är Galapagosöarna för dykning eller Maldiverna för mer dykning. Central america och Syd afrika hade också varit ett mål... men inget som ligger högst upp på listan. Vad har du för drömresemål??
    Ja inlägget är verkligen bra. Sjukt hur vi kan påverkas så enkelt, med det är väl så samhället är uppbyggt. Vi ska påverkas... eftersom företag då kan sälja på oss saker. Ju mer försäljning desto bättre för dom... men inte för mänskligheten. =)

    Kram kram och trevlig helg
    Sabine J Ö

    2013-02-20 | 14:29:14
    Bloggadress: http://ceciliasays.spotlife.se

Kommentera inlägget här: