Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Lat dag med lite plugg

Kategori: -Pluggdagar

 
Hej Hej,
 
Denna pluggdag började mycket sent, inte förrän vid 12 tiden satt jag mätt efter frukosten och redo för studier. Jag har fått tillbaka svaren från mina två senaste test personer (se reklamskylten till höger) så hela dagen har gått ut på att översätta och skriva i ett dokument allt det som jag har fått berättat för mig. Jag har börja tyda det ena fallet också. Så nu är det alltså det som jag kommer att göra dom kommande onsdagar.
 
Till frukost blev det stekt ägg med en liten sallad, keso, kaffe och en grönsaksjuice som jag gjorde i måndags. Ett inlägg med innehållet kring juicen kommer upp efter detta. Där kan du läsa vilken effekt dom olika grönsakerna har på hälsan.
 
Till lunch åt jag en indisk rätt som jag gjorde i måndags, ett inlägg kommer att läggas upp här när jag skrivit klart receptet och hur dom olika kryddorna påverkar hälsan. Indisk mat är fylld med mer kryddor än några andra måltider jag ätit. 
 
OCH så fick jag svar på min Glass fråga om hur man gör hemmagjord glass, efterssom att jag misslyckades sist. En tjej som heter Sandra svarade så jag provade på nytt. 5 dl frysna jordgubbar och hallon och en mogen avokado. Det blev perfekt!
 
PS: Ser att statistiken ökat, men jag kan inte lista ut varifrån ni kommer. Lämna gärna ett avtryck, säg hej och berätta hur ni hittade hit. Har ni frågor kring hälsan eller önskemål på inlägg så hade jag tyckt det varit kul att hjälpa till/dig. =)
 
Kram från Sabine
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Tack! Jag har inte testat maskrosvin själv men har hela trädgården full av drick och ätbara ogräs så jag kände att jag ville testa :-)

    Svar: Äter du maskrosbladen också, dom går att äta nu när dom är "unga" och beskheten inte satt sig ännu. =) Du får vi höra om ett år hur det smakar med vinet.
    Sabine J Ö

    2013-05-22 | 18:22:27
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    :-) Har inte testat maskrosblad faktiskt. Har precis lärt mig att man kan ha Kirskål i sallad :P Det är kul att testa.
    En väninna sa att man kunde göra sirap av maskrosor också, skall leta efter recept på det. Gott till pannkakor tydligen.

    Svar: Kirskål.... va tvungen att googla en bild. Känner inte igen den.... men nu när du nämt den kommer den med stor sannolikhet dyka upp överallt. =) Då kommer det upp ett recept på maskrossirap senare alltså! =)
    Sabine J Ö

    2013-05-22 | 22:06:36
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Ja, innan sommaren är över skall vi allt ha testat maskrossirap :-)

    2013-05-23 | 21:58:43
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: