Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Veckans Tips: Epsom Bath

Kategori: -Veckans Hälsotips för att uppnå Välbefinnande

Veckans tips handlar om Epsom Salt bad. Det är ett salt på sulfat och magnesium som hjälper kroppen delas renas på gifter, men också som ett tillskott av magnesium som absorberas genom huden. För mer förklaring kan ni läsa en artikel om Epsom Salt hos Natural News här.
 
Jag beställer och köper mitt salt på http://www.epsomsalt.se/. Och jag tar mina bad då och då på kvällen och går sedan och lägger mig eftersom att man blir lite trött och såsig i knoppen.
 
Rekommenderar denna metod starkt.
 
Kram från Välbefinnaren.

Kommentarer

  • Jenna säger:

    Tackar och tar emot tipset! Klurade precis igår på vad jag ska fylla på bubbelbadslådan med, nör jag insåg att den börjat bli för tom igår :)

    Svar: Då är det "meant to be" att du borde inhandla epsom salt för relax och rening. =)
    Sabine J Ö

    2013-11-04 | 21:02:54
    Bloggadress: http://jennas.blogg.se/
  • milla säger:

    Det måste jag testa:)
    Har skickat mail till dig om gästinlägget:)
    kram

    Svar: Japp, jag har börja lägga in det i ett inlägg. Återkommer med dag, men tänkte söndag! Testa, jätte lugnande! Kram.
    Sabine J Ö

    2013-11-04 | 22:18:32
    Bloggadress: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: