Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Skola, Sushi & Listor

Kategori: -Pluggdagar

Hej Hej Läsare!
 
Idag har jag börjat skriva på mitt andra arbete med Test person nr 2, har gått jätte bra med att hitta roten till problemen och ev förbättrigsområden. Jag kommer nog bli klar med detta arbete nästa vecka.
 
Dessutom har jag mejlat Svensk Mjölk igen eftersom att dom inte svarat på min fråga kring näringsvärde av mellanmjölk vs råmjölk. Men nu fick jag svar och dom ska återkomma imorgon. Så nästa vecka kommer jag eventuellt bli klar med arbetet "Mjölk-från ko till bord". Det arbetet kommer jag troligtvis lägga upp här när jag fått tillbaka mitt betyg. 

Också har jag renskrivit och förbättrat mina listor som jag kommer kunna gå tillbaka till i framtiden, om/när jag behöver en snabb uppfräschning på ett symptom för att förstå orsak och vad som behöver göras. Väldigt Bra-Att-Ha-Grej! Ochså har jag fått svar på ett mejl jag skickade till min skola. Jag undrade om det fanns någon lista på hur man INTE ska äta tillskott. Tex kan människor med allvarliga njurproblem behöva undvika kalium, folk med högt blodtryck kan behöva undvika bi pollen och människor som äter blodförtunnande behöver vara försiktiga med oljor eftersom att dom har samma effekt på kroppen. Jag var ute efter en sådan lista, och nu har jag mottagit en sådan, på 7 sidor ungefär så jag är helnöjd!
 
Till lunch blev det sushi och ikväll blir det korvstroganoff med EKO-korv till middag!
 
KRAM från Sabine
 
Är du intresserad av att vara Test Person hos mig kan du läsa mer om det här och sen skicka ett mejl till mig.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: