Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

"Snabbmat", Test person och pluggeri

Kategori: -Pluggdagar

 
 
Hej Hej,
 
Idag vaknade jag sent (känns som om det är något jag skriver varje pluggdag) så jag fick lite ångest när jag vaknade imorse. Men jag gillar att drömma så vad ska man göra! Men under dagen har jag skrivit klart mitt ena arbete kring en av Test personerna som anmälde sig hos mig. Jag har läst på lite om personens tillstånd, formulerat om meningar och skrivit klart lösningen på personens hälsoproblem. Hoppas personen blir nöjd. Är du över 30 år och är intresserad av att vara Test person/Försöks kanin i mina studier kan du läsa mer genom att klicka på denna banner. Jag behöver två till personer innan jag är färdigutbildad Kostrådgivare med en touch av alternativa behandlingsmetoder.
 
PS: Och så har jag skrivit klart mitt inlägg om Sexlust som läggs upp på bloggen på söndag. Hoppas du kommer tillbaka då!
 
 
Vad mer har jag gjort idag.... jo jag lagade en super god Snabb-mats-måltid. vad är egentligen definitionen av Snabbmat?! Vanligtvis tänker jag hamburgare, pizza och annat som man äter on-the-go eller färdigmat som man värmer i micron. Men så onyttig var inte min smakrika snabbmat.
 
Ingredienser för 10 min måltid, utan stress:
3 kokta potatisar (sen gårdagen)
Frysta grönsaker
(morot, broccoli, grönabönor, morot mm)
1 vitlöksklyfta
3 torkade piripiri (2 hade räckt)
2 msk smör
Salt & peppar
Sesamfrön
 
*Koka grönsakerna snabbt så att dom får tina upp, 2 min koktid.
 
*Hacka upp potatisen, vitlöken och piripirin och stek den sen i smöret i några minuter
 
*Häll bort vattnet från grönsakerna och häll över potatisen i stekpannan.
 
*Stek ytterliggare i några minuter.
 
*Lägg upp på en tallrik, strö över sesamfrön och Servera! Smaklig måltid!
 
 

Kommentarer

  • milla säger:

    Vilken bra snabbmat:) Jag brukar woka t.ex morötter zucchini m,m det som jag har hemma och sedan krydda lite så gott och snabbt.
    Vill du att vi ska gästblogga hos varandra du får gärna göra det hos mig i oktober
    kram

    Svar: Hej hej... konstigt... jag tänkte på dig idag och att jag skulle kontakta dig kring gästbloggeriet. =) jag skickar dig ett mejl! =)
    Det är verkligen en bra måltid, gott och snabbt. Man kan ta det man hittar i kylen/frysen och krydda med sina favoritkryddor. Fantastiskt!

    Kram
    Sabine J Ö

    2013-09-18 | 21:12:41
    Bloggadress: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: