Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Produkter som kan behöva undvikas

Kategori: -Skadligheter

 
Ofta pratas det om produkter som man bör öka intaget av för att det är näringsrika, har en positiv effekt på kroppen och är en riktig dunderföda. Men här vill jag istället rekommendera en artikel hos Natural News där de berättar om sju produkter som med stor risk är odlade under genmodifieradeformer. Så min åsikt är att om man ska inta dessa produkter är det bäst att kontakta företagen som säljer dem och fråga hur de odlas. Själv kontaktade jag Risenta för att fråga om deras majsmjöl och rismjöl var odlade med GMO. Svaret var Nej, men det var inte heller ekologiskt. Listan på produkterna ser du nedan, men vill du läsa hela artikeln och veta mer hittar du den här.
 
 Soja
Majs
Bomullsfrön
Alfalfa
Papaya
Raps
Sockerbetor
 

De produker jag äter som jag inte vet hur de är odlade är egentligen raps och soja. Jag köper ekologiska sojaprodukter, men det betyder inte, antar jag, att de inte är genmodifierade. Likaså är det med rapsoljan jag använder, inte ofta men det används till stekning ibland. Jag vet faktiskt inte hur varken rapsen eller sojan odlas.
 
Vet du hur rapsen eller sojan du äter odlas? Vet du ett märke som inte inte är GMO odlat?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: