Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Naprapatbehandlingar

Kategori: -Olika sjukdomar/"Sjukdomar" & Min diabetes

Hej Hej,
 
Jag har börjat gå på naprapatbehandlingar med nålbehandlingar eftersom att jag gnisslar tänder på nätterna. Och detta är något som jag gjort i många år, men nu har jag börjat ta tag i problemet. Egentligen påverkar det inte mig speciellt mycket, utan det är snarare min kärlek som får ligga och lyssna på detta när han ska sova.
 
Först började jag gå hos kärlekens naprapat, men sen kollade jag upp på jobbet om naprapatbehandlingar ingår i sjukvårdsförsäkringen och det gjorde det. Så då började jag gå hos en naprapat som jobbet betalar för istället. Nu har jag varit hos henne två gånger och det har gått bra. Men sist jag var där fick jag nålar i musklerna i naken som hon snurrade på. Det kändes som om hon tryckte in nålarna i skalbenet och skrapade i stora rörelser. Men så var inte fallet utan det var musklerna som "krampade" runt nålen för att sen slappna av. Jag kände av dessa nålar hela dagen sen.
 
Dessutom kör jag lite käkövningar innan ja går och lägger mig, så att käken får slappna av och stretchar lite. Jag känner att det hjälper lite, men det känns som om det hjälper för stunden och sen går det tillbaka till spänningarna. Min kollega såg också på GroupOn att man kan få en super rabatt på bettskena hos en tandläkare i stan, så det ska jag också kolla upp lite mer.
 
Har du haft problem med spända käkar och har löst problemet? Hur i så fall? Rent kostmässigt kan spänningar vara ett tecken på kalcium och natrium överskott och/eller magnesium och kalium underskott. Det kan också bero på uttorkning.
 
 
Nu är jag påväg till min tredje behandling sen blir det direkt till jobbet.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: