Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Veckans Tips: Drink för tarmrening

Kategori: -Veckans Hälsotips för att uppnå Välbefinnande

Hej hej,
 
Läste en artikel på denna hemsida om en drink som är renande för tarmen och kroppen. Dom flesta ingredienserna har du nog hemma i skafferiet så det är en anledning till att jag rekommenderar drinken. Tyvärr är inte allt nyttigt gott, men den bör provas under en 7-dagars period.
 
Blanda saften från en halv citron med en msk honung i ett stort glas, häll sen på 1 msk riven ingefära, en pressad vitlöksklyfta, 1/2 tsk mald kryddnejlika, 1/2 tsk gurkmeja, 1/2 tsk kanel, 1/4 cayennepeppar, 1 msk nyponskalmjöl, och 3 dl vatten. Låt blandningen stå täckt i kylen över natten och nästa morgon rekommenderas att röra ner 1 msk linfrön eller psylliumfrön, men enligt min uppfattning bör linfröna läggas i blandningen kvällen innan eftersom att det är det slem som skapas runt frön som är den nyttiga delen. Men du får helt enkelt prova dig fram.
 
Läs gärna hela artikeln på hemsidan.
 
PS. Receptet är lite otydligt, men det kan vara så att det ska vara pepparrot i också.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Jaana säger:

    Låter som en riktigt nyttig drink!

    2012-08-26 | 14:12:29
    Bloggadress: http://bananajaana.blogspot.com
  • marielle säger:

    sv: Smart där! Borde jag också göra istället för att köpa alla böcker å filmer som sedan står orörda i hyllan, köper mycket mer än jag hinner se och glömmer som vanligt bort att bibliotek finns!

    Tja du... jag internettar en hel del, hänger på forum, snackar med andra filmintresserade och så :) Har du något filmtips tar jag varmt emot det!

    2012-08-27 | 16:27:09
    Bloggadress: http://heysugarmagazine.se/marielle
  • blackelf säger:

    Guhuhuud vad vidrigt det där låter XD
    Jag tror dessutom att de enda ingredienserna jag har hemma är vitlök och linfrön. Kanske inte världens bästa groggvirke:p

    Svar: Nä... inget bra groggvirke... Finns bättre om man säger så. =)
    Sabine J Ö

    2012-08-27 | 16:37:50
    Bloggadress: http://ladyinblack.blogg.se
  • fia säger:

    Tjosan..den drinken skulle ta livet av mig på stående fot...

    2012-08-27 | 20:07:57
    Bloggadress: http://www.fianathome.blogspot.com

Kommentera inlägget här: