Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Detoxmat och studiedag

Kategori: -Detox/Rening

Hej Hej,
 
Idag har jag nästan skrivit klart mina två case historyn, nästa vecka ska jag läsa igenom texterna och göra justeringar & tillägg i texterna. Man blir ju aldrig riktigt helt nöjd! Dessutom ska jag läsa igenom ett arbeta jag gjort om njurarna, för att se om det är något jag vill ändra där. Så förhoppningsvis kommer jag vara klar nästa vecka så att jag kan skicka in mina arbeten och börja på nästa del. Del 18 av 20. =)
 
Så.... efter att jag är klar med dessa Case Historin med mina testpersoner letar jag nya personer som är intresserade av att förbättra och förstå sin hälsa bättre. Klicka nedan för mer information.
 
Gällande detoxen går det bra, Detox pulvret från Holistic är inte speciellt gott och dessutom klumpar det sig lätt viket gör att ganska mycket pulver helt i onödan åker ner i slasken. Vid halv fem tiden var jag så himla trött så jag var tvungen att gå och lägga mig för att sova en stund. Men vaknade upp utvilad efter en timma.
Här ser du vad jag har ätit under dagen.
 

Till frukost blev det bovete pannkakor med björnbär & blåbär samt en kopp te med nässelblad och myntablad. Läs mer om brännässlor här.
 
Som mellanmål rev jag ekologiska päron som kom i min ekolåda och ingefära. Kryddade med kanel och grön kardemumma. Smakrikt!
 
Lunch soppan innehåller morötter, nässlor, linser, ingefära, vitlök, lök och kummin. Smaken blev god & smakrik, men inte det bästa jag lagat!
 
Mellanmål nr två för dagen blev stekt ägg på salladsblad och nöt-bröd som jag bakade igår. Du hittar recepet här.
 
Pojkvännens version av så naturligt och ekologiskt som möjligt. Jag såg en vitvinsflaska på bänken när han lagade maten, men struntade i att kolla vad mer för onyttigheter han haft i. Våra definitioner av "så naturligt och ekologiskt som möjligtså naturligt och ekologiskt som möjligt" varierar en hel del.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Linn säger:

    Ha ha, kan inte låta bli att dra lite på smilbanden. Det är väl kanske tur att vi är olika, ändå :-) Här hemma är det nog jag som står för onyttigheterna, även om jag av många anses vara ett ganska radikalt hälsofreak.

    Kram!

    Svar: Jag tycker oxå du verkar vara en av dom nyttigare personer. Jag vet vad du menar med att folk tror saker.... många bekanta tror att jag är vegetarian. Nu är jag ju i och för sig det... men de har folk alltid trott. Som du kan se på tidigare kommentar är inte jsg heller alltid så nyttig. :-)
    Sabine J Ö

    2013-04-04 | 20:58:53
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: